Först och främst; vad är lycka? Den tillfälliga berusande kicklyckan som förälskelse ger, eller ett nytt jobb, en bebis, när man uppnått något man strävat efter t ex, eller ett lugnt oftast harmoniskt välmående, som en tacksamhet över livet, hälsan sina relationer?
Lycka kan vara så olika för olika personer åldrar, kulturer, livsfaser osv.
För egen del har utseendet spelat en ofantligt stor roll, den allra största faktiskt! Jag har alltid blivit bekräftad och specialbehandlad utifrån det och ansetts väldigt snygg. Jag har älskat den uppmärksamheten, alla kickar, sexuella som spännande möten med människor. Alla de fördelar och möjligheter det gett mig i livet.
Att känna sig vacker är den största makt jag upplevt och den mest berusande känsla, även om det varit komplicerat, även farligt och obekvämt ibland. Nu när jag nått medelåldern och förlorat stora delar av det, och på andra sätt uppnått en annan slags inre och personlig lycka .En större tacksamhet och vördnad för saker och livet . Ändå kan jag känna en enorm saknad och sorg över den förlorade ungdomen, den fasta huden, den pirrande sexualiteten som driver all ungdom. Skulle faktiskt precis som i sagorna kunna göra allt för att få vara evigt vacker och i 30 års åldern. Skulle nog byta ett långt liv för skönhet om det var möjiigt.