• Anonym (Umeå universitet)

Vackra människor lyckligare

Ja, det är ju inte särskilt politiskt korrekt - men nu har forskare tagit reda på att vackra människor är något lyckligare än mindre vackra människor. Studien avslöjar också att människor med högt IQ är något lyckligare än människor med lågt IQ - detta trots att många länge trott motsatsen.

Ni som länge förnekat att t ex vackra människor är lyckligare - vad har ni att säga om denna nyhet?

• Svar på tråden Vackra människor lyckligare
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Umeå universitet) skrev 2017-11-07 18:03:38 följande:

Ja, det är ju inte särskilt politiskt korrekt - men nu har forskare tagit reda på att vackra människor är något lyckligare än mindre vackra människor. Studien avslöjar också att människor med högt IQ är något lyckligare än människor med lågt IQ - detta trots att många länge trott motsatsen.

Ni som länge förnekat att t ex vackra människor är lyckligare - vad har ni att säga om denna nyhet?

Om du vill diskutera det så kan du ju börja med att länka till forskningen.
  • Anonym (G)
    Anonym (Ja) skrev 2017-11-07 18:38:00 följande:
    Om du vill diskutera det så kan du ju börja med att länka till forskningen.
    Det tycker jag också.
  • Gryntroll

Där ser man.
    Håller med tidigare inlägg, vore intressant att läsa mer... Gäller det under hela livstiden eller någon viss period i livet?

• Anonym (evig ungdom)

Först och främst; vad är lycka? Den tillfälliga berusande kicklyckan som förälskelse ger, eller ett nytt jobb, en bebis, när man uppnått något man strävat efter t ex, eller ett lugnt oftast harmoniskt välmående, som en tacksamhet över livet, hälsan sina relationer?

Lycka kan vara så olika för olika personer åldrar, kulturer, livsfaser osv.

För egen del har utseendet spelat en ofantligt stor roll, den allra största faktiskt! Jag har alltid blivit bekräftad och specialbehandlad utifrån det och ansetts väldigt snygg. Jag har älskat den uppmärksamheten, alla kickar, sexuella som spännande möten med människor. Alla de fördelar och möjligheter det gett mig i livet.
    Att känna sig vacker är den största makt jag upplevt och den mest berusande känsla, även om det varit komplicerat, även farligt och obekvämt ibland. Nu när jag nått medelåldern och förlorat stora delar av det, och på andra sätt uppnått en annan slags inre och personlig lycka .En större tacksamhet och vördnad för saker och livet . Ändå kan jag känna en enorm saknad och sorg över den förlorade ungdomen, den fasta huden, den pirrande sexualiteten som driver all ungdom. Skulle faktiskt precis som i sagorna kunna göra allt för att få vara evigt vacker och i 30 års åldern. Skulle nog byta ett långt liv för skönhet om det var möjiigt.

• Anonym (Coin)

Lycka är när vem du är vad du gör och vad du har är i full balans. Det är ingen annan än du som bestämmer om din kropp och ansikte funkar bra för dig och du känner dig på topp. "Happiness is an attitude of altitude" men ekonomisk trygghet och så du kan utöva dina viktiga intressen är en viktig del med tycker jag.

Anonym (evig ungdom) skrev 2017-11-07 20:34:11 följande:

Först och främst; vad är lycka? Den tillfälliga berusande kicklyckan som förälskelse ger, eller ett nytt jobb, en bebis, när man uppnått något man strävat efter t ex, eller ett lugnt oftast harmoniskt välmående, som en tacksamhet över livet, hälsan sina relationer?

Lycka kan vara så olika för olika personer åldrar, kulturer, livsfaser osv.

För egen del har utseendet spelat en ofantligt stor roll, den allra största faktiskt! Jag har alltid blivit bekräftad och specialbehandlad utifrån det och ansetts väldigt snygg. Jag har älskat den uppmärksamheten, alla kickar, sexuella som spännande möten med människor. Alla de fördelar och möjligheter det gett mig i livet.

Att känna sig vacker är den största makt jag upplevt och den mest berusande känsla, även om det varit komplicerat, även farligt och obekvämt ibland. Nu när jag nått medelåldern och förlorat stora delar av det, och på andra sätt uppnått en annan slags inre och personlig lycka .En större tacksamhet och vördnad för saker och livet . Ändå kan jag känna en enorm saknad och sorg över den förlorade ungdomen, den fasta huden, den pirrande sexualiteten som driver all ungdom. Skulle faktiskt precis som i sagorna kunna göra allt för att få vara evigt vacker och i 30 års åldern. Skulle nog byta ett långt liv för skönhet om det var möjiigt.

Vad har du att säga till alla mindre vackra ungdomar då?
    Anonym (Coin) skrev 2017-11-07 20:46:54 följande:

Lycka är när vem du är vad du gör och vad du har är i full balans. Det är ingen annan än du som bestämmer om din kropp och ansikte funkar bra för dig och du känner dig på topp. "Happiness is an attitude of altitude" men ekonomisk trygghet och så du kan utöva dina viktiga intressen är en viktig del med tycker jag.

Kan man bestämma vad man ska tycka om sitt egna utseende? Det var något nytt.
  • Anonym (Coin)

Några andra citat "Du blir inte tacksam när du hittat lyckan i livet du blir lycklig i livet för att du är tacksam"

Jag har varit snyggaste bruden som alla trillat för sen hade jag en svacka i livet (vill inte gå in på det) och blev flintskallig och undernärd var inte alls snygg var inte snygg inte ens lite. Nu till svaret, när var jag lyckligast? Jag märkte ingen skillnad. För jag har en bra självkänsla - inget utanpå eller utanför tar bort att jag är värdefull. Så simpelt är det. Men jag har inte fått den självkänslan på posten precis, tro fan att denna person kämpat som en dåre med sig själv i flera år och än har jag inte slutat, för ens egen känsla om sig själv behövs underhållas precis som kroppen när man ska hålla en bra kondition. Det är färskvara. Och ingen annan än du kan styra dig och din lycka.

Däremot tror jag att forskningen detta baserades på stämmer korrekt för människor utan självkänsla som mer eller mindre lever på bekräftelse utifrån. Hur ANDRA ser de. Vad ANDRA ger de. Det är så vanligt att folk är svältfödda på självkänslan och lever endast på självförtroendet (vad vi presterar) och där ingår att prestera med en attraktiv utsida bland annat.

(Ja jag är snygg nu igen men bara när jag väljer att vara det, brukar chocka folk med mjukisar inget smink inte ens matchande färger på kläderna och håret som ett troll och vistas i centrum bara för att markera att lycka det sitter i dig inte utanpå dig) brukar utmana vänner att sluta vara så narcissistiska med selfies och våga ta naturliga kort när man är nyvaken och sådana saker.

• smulpaj01

Tvivlar starkt på den forskningen.

Däremot har jag ibland tänkt att vackra människor har det lite ?lättare? med vissa saker i livet.

Allt från att få hjälp på olika sätt, gå förbi köerna på krogen till att få vissa jobb.

• Kjell2
    Anonym (Umeå universitet) skrev 2017-11-07 18:03:38 följande:

Om man är ful och smart då, eller dum och snygg? 
    Är alla som är snygga lyckliga?
    Är alla med lågt IQ olyckliga?
    Finns det olyckliga vackra och lyckliga mindre vackra?
Svar på tråden Vackra människor lyckligare