• Anonym (Orolig)

Någon som gått på anabola och inte blivit steril?

Jag och min sambo planerar barn, det som skrämmer mig är att han har gått på anabola steroider i över 1år innan vi träffades. Jag har hört att man kan bli steril av anabola missbruk och är nu rädd för att han inte ska kunna göra mig gravid.finns det någon här som har erfarenhet av anabola, har ni kunnat få barn efteråt?!

• Svar på tråden Någon som gått på anabola och inte blivit steril?
  • 8airam8

Är du säker på att det är så bra att föra vidare gener från en bevisat korkad människa? Det kanske vore en bra grej om han har blivit steril på kuppen?

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Orolig)
    8airam8 skrev 2017-11-07 22:36:17 följande:

Är du säker på att det är så bra att föra vidare gener från en bevisat korkad människa? Det kanske vore en bra grej om han har blivit steril på kuppen?

Jag vill inte ha en massa spydiga kommentarer. Kan du inte skriva något vettigt så tycker jag att du kan hålla det för dig själv
  • Anonym (Mm)
    8airam8 skrev 2017-11-07 22:36:17 följande:

Håller med! Låter högst osunt.
  • 8airam8
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-07 22:59:12 följande:

Jag vill inte ha en massa spydiga kommentarer. Kan du inte skriva något vettigt så tycker jag att du kan hålla det för dig själv

Det låter kanske spydigt, det är svårt att uttrycka en sådan sak på ett snällt sätt, men jag menar det. Med tanke på hur dagens samhälle ser ut och utvecklingen i skolorna (dåliga resultat, små resurser) så kanske fler borde tänka sig för innan de sätter barn till världen. Jag förstår längtan och kärleken, men det borde i mina ögon finnas någon sorts tanke kring "skulle de här egenskaperna och den här miljön jag kan erbjuda barnet vara det allra bästa jag kan ge?" också. En far som missbrukar anabola steroider känns väl tveksamt om något, både i fråga om fertilitet och påverkan på arvsmassa OCH det här med synen på livet. Är han aggressiv också?

Så när man gör det med vilja, siktar på att skaffa barn med en missbrukande man, ja då behöver man kanske en fiktiv spark i röven?
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • 8airam8

Eller ska man tolka det som att han är helt ren från steroider nu? Det gör i och för sig ingen större skillnad för min uppmaning om att tänka efter riktigt ordentligt innan.

• Johan75

De flesta effekter av anabola steroider avtar och slutar när man slutar med steroiderna. Finns hur många som helst som tagit, och tar, steroider och som skaffar barn. Sen är det ovanligt, eller i alla fall ineffektivt, att gå på steroider så pass länge utan uppehåll. Man cyklar det just för att det annars kan skada kroppen, och för att få bäst effekt. Har han bara kört på utan uppehåll i över ett år så säger det ändå ganska mycket om hur han var just då i alla fall. 

Jag tror nog det går alldeles utmärkt för honom att göra dig gravid, men självklart ska man åtminstone problematisera för sig själv ifall det är optimalt att skaffa barn med någon som har en missbrukspersonlighet.

Behold, i come as a thief.
  • BossHoss

Tar anabola är man idiot, samma gäller med alla former av droger, cigaretter och alkohol. Bara för att vissa är lagliga betyder det inte att man inte är idiot om man nyttjar dessa droger.

Man blir inte steril av anabola, när folk tar dem så ökar deras testoseron ( då de injecerar det) kroppen reagerar då efter en tid med att börja tillverka mer östrogen vilket har en neggativ effekt på spermieproduktion och ståndet blir kass till slut.

Slutar man användandet så börjar kroppen till slut tillverka mindre östrogen och mer testosteron igen och effekterna efter striodmissbruket avtar. Detta kan även förebyggas genom att äta så kallade östrogen blockerare.

Jag har jobbat på gym uch sprungit på de flesta former av missbruk allt från proffisionella byggare till vardagsbyggare och jag vet ingen av dem som inte kunnat få barn

• klyban
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-07 22:19:40 följande:
    Jag och min sambo planerar barn, det som skrämmer mig är att han har gått på anabola steroider i över 1år innan vi träffades. Jag har hört att man kan bli steril av anabola missbruk och är nu rädd för att han inte ska kunna göra mig gravid.finns det någon här som har erfarenhet av anabola, har ni kunnat få barn efteråt?!

Det finns så många sätt och ta anabola av, tar du det enligt normal ordination så är påverkan obetydlig för er.
    Sen finns det även många olika sorters anabola.

Bry dig inte om de som trycker ned dig, du ställer ju bara en ärlig fråga.
    Och önskade bara ett ärligt svar utan pekpinnar.

hur många meter var det?
  • 8airam8
    klyban skrev 2017-11-08 14:00:29 följande:

Det finns så många sätt och ta anabola av, tar du det enligt normal ordination så är påverkan obetydlig för er.

Sen finns det även många olika sorters anabola.

Bry dig inte om de som trycker ned dig, du ställer ju bara en ärlig fråga.

Och önskade bara ett ärligt svar utan pekpinnar.

Du menar säkert den där ordinationen som läkaren utfärdar när du har endokrin sjukdom.
  • Lord Hans

"Någon som gått på anabola och inte blivit steril?"

Arnold Schwarzenegger.

Svar på tråden Någon som gått på anabola och inte blivit steril?