• AndreaBD

Är det ok att fira jul (för barnens skull) med sitt ex ?

Det gjorde vi i flera år, tills barnen var vuxna. De senare åren även med min nya partner. Det var inga problem. Jag tycker inte det är konstigt alls, det är väl bra om man kan umgås någorlunda vänskapligt för barnens skull. Vi brukade börja med Kalle Anka, äta mat, dela ut julklappar, spela lite spel tillsammans, kanske titta på någon film, äta gröt lite senare och sedan åkte exet igen. Så det var hela programmet, inte bara under julklappsutdelning. Jag hade inga problem med det.  Det var då mitt ex alltså och min nya partner. Exet var väl lite tveksamt i början, men sedan verkade han vara okej med det också (han säger aldrig nåt, så man vet inte säkert). 

• AndreaBD
    Anonym (ok?) skrev 2017-11-08 17:50:41 följande:

Det är min nya som skall träffa sitt ex och äta julmiddag. Själv är jag bortrest med min bror med familj och min mamma. Vi bor inte ihop och skulle absolut inte vilja träffa hens ex. Tycker inte det känns rätt att hen umgås med sitt ex.

Och de har barn ihop? Självklart bör han vara där! Barnen skulle verkligen kunna klandra honom om han höll sig bort i onödan. Jul är en familjehögtid och att inte träffa sina barn då, det är illa. Där kan han verkligen se om du är rätt partner för honom överhuvudtaget, så du kanske bör tänka till där. 
  • AndreaBD
    Anonym (ok?) skrev 2017-11-08 17:58:13 följande:
    Eller följer med mig. Men han säger att det är så viktigt med julen för barnen. De är inte heller speciellt små längre. 
    Det är klart det är! Och det spelar inte så stor roll hur gamla de är. Vad menar du med inte speciellt små? Säg nu inte i skolåldern! Även tonåringar och vuxna barn kan tycka att jultraditioner är viktiga. 
Svar på tråden Är det ok att fira jul (för barnens skull) med sitt ex ?