• taquine

Vad är straffet?

Fängelse och förhoppningsvis kemisk kastrering så att äcklet aldrig kan gå på en småflicka igen.

Goodness me
  • taquine
    Anonym (Häpp) skrev 2017-11-08 13:30:51 följande:

Det skiljer väldigt mycket beroende på hur det hela gick till. Om en 16-årig tjej har sex med en 14-årig kille så blir straffet väldigt lågt om något. Är de dessutom tillsammans så blir det troligtvis inget straff alls.

Om en 42 årig man har sex med en tjej som är 14 år så blir det straff oavsett vad han tror om hennes ålder.

Om en 19 årig kille har sex med en tjej som är 14 men ser äldre ut och själv bevisligen hävdat att hon är över 15 så blir det en bedömning om 19-åringen förstod hennes ålder.

Allt ovan utgår från att det var frivilligt sex.

Men nu står det i trådstarten att det handlar om en vuxen "man" inte en tonårskille utan konsekvenstänk. Här handlar det om en hebefil som får sitt straff förhoppningsvis.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Häpp) skrev 2017-11-08 14:36:42 följande:
    Så du menar att om en "tonårskille utan konsekvenstänk" har sex med en tioåring är det ok?

Vad jag kan se så har TS inte specificerat annat än att tjejen är under 15 (0-14 år) och det är en man som har sex med henne (Man kan då vara 15-99 år)
    cb66 skrev 2017-11-08 14:40:50 följande:
    Tufft att var "vuxen man" 16 år gammal och ha sex med sin flickvän som är 14 år och 9 månader - kemisk kastrering för detta ????
    En 15-16 åring är långt ifrån vuxen man .  

Goodness me
  • taquine
    Anonym (Häpp) skrev 2017-11-08 15:00:10 följande:
    Straffmyndig - men självklart en 15-åring som har sex med sin 14 åriga flickan skall inte tvångskastreras men en 18 åring som har sex med sin 14-åriga flickvän skall kastreras - helt rätt
    Nu pratade vi väl om vuxna män, inte tonårskillar.Och nej , jag hade aldrig tolererat att min dotter när hon var 14 träffade en 18-åring. Hur är sådana funtade kan man undra.... 
    Goodness me
Svar på tråden Vad är straffet?