Inlägg från: Krussidull |Visa alla inlägg
  • Krussidull

12 år 6 månader uppfostran

Jag blir snart galen på våran dotter. Hon bryr sig inte ett dugg om vad vi säger. Hon gör precis som hon vill trots att vi har regler. Det är liv och gap hela tiden. Hon går ständigt och pratar i mobilen, struntar i att städa, svär, pratar med äldre killar tycker att de killarna i hennes ålder är omogna.
    Hon är som om hon vore 15 år. Vi pratar och hon ångrar. Vi pratar och hon förstår. Men dagen efter är det precis som att allt som gick in har gått ut igen.
    Vet inte hur man ska nå fram till henne. Hon är och går på högsta växeln hela tiden
    Tips och råd tack.

• Svar på tråden 12 år 6 månader uppfostran
  • Krussidull

utegångsförbud är väldigt svårt då hon slutar mkt tidigare än oss så hon har redan dragit efter skolan.
    Mobilförbud fungerar inte då de använder sig av mobilen för att kommunicera om något skulle hända när de är borta. I skolan tex.

• Krussidull

De är jämnåriga kompisar, tonåringar m.m.'
    Jag kan tycka att man inte ska ta ifrån dom mobilen då den behövs dels för den sociala delen sedan när hon är på väg till och från skolan. Det är 2017 och mobilen är deras sätt att kommunicera med oss och med varandra.
    Jag har förstått att gap och skrik kanske inte genererar i något utan jag försöker jämnföra istället..
    hon är livrädd för att.....
    då säger jag, du är livrädd för....varför då?
    men du är inte rädd för att ta kontakt med vem som helst på nätet.... och du är inte rädd för att cykla utan hjälm m.m
    Berättade för henne igår kväll att nu från och med nu blir det synliga konsekvenser om du inte lyssnar på vad vi säger.
    Om du däremot gör det plus lite till så blir det positiva konsekvenser.
    Få se om jag lyckas!

Svar på tråden 12 år 6 månader uppfostran