• Anonym (Ont)

    Bränner i slidan

    Hej! 

    För 1 och en halv månad sedan skaffade jag p-piller för att inte bli gravid. Efter första veckan med pillerna funkade det fint sedan började jag få en sjukt brännande och obehaglig känsla där nere. Jag tänkte direkt att det var svamp, men det är inte svamp då det bränner och är sjuuuukt ömt där nere. Kan även säga att jag har så ont att jag inte kan ha sex och att jag blöder varje dag.

    Jag har varit och pratat med 2 olika barnmoskor men ingen verkar ta mitt problem på allvar och tycker jag ska fortsätta med p-pillerna för att inte bli gravid. Visst, men jag blir nästan hellre gravid än att ha såhär ont och mens varje dag. 

    Det har gått så långt att jag inte vill ha sex, medan min pojkvän är superkåt och jag blir bara irriterad när han tar på mig och hintar om sex. 

    Jag vill såklart ha sex med honom men inte såhär... Gråter

    Men frågan är vad man ska ha istället? HATAR hormoner just nu, vill inte ha något. 

    Kan man bara sluta med p-pillerna mitt i en karta? 

    Snälla vill verkligen ha hjälp, någon med erfarenheter eller har/känner samma? 

  • Svar på tråden Bränner i slidan
  • Anonym (Vinelle)

    Slutade för ca 2 månader med mina p-piller. Började med östrogenfria piller, Vinelle. Märkte direkt vilken skillnad det blev...!

    Jag åt p-piller i totalt 4 år. Jag var torr i underlivet och hade sköra slemhinnor samt lätt att blöda under sex. Främsta anledningen varför jag bytte är att jag har migrän med aura men de andra biverkningarna jag radade upp spelade stor roll. ????

    Nu återstår det att se hur bra mina nya piller är men än så länge funkar det bra och jag mår bättre psykiskt och fysiskt!

    Jag råder dig att kolla upp så du inte har fått vestibulit. Det verkar verkligen inte roligt att ha och jag var rädd att jag skulle få det förut när jag åt p-piller då jag i princip inte kunde bli våt alls på naturlig väg utan det enda jag verkligen njöt av var sex under mens.

    Ett tips kan vara att prova något östrogenfritt preventivmedel. Det passar inte alla och jag fick en varning från min barnmorska att det kan bli en del blödningstrassel i början men att det jämnar ut sig senare eller om man har otur, långa och oregelbundna blödningar. Nu vet jag inte vad för p-piller du har men jag åt Neovletta (hemska!) och Trionetta.

    Allt väl ????

  • Anonym (Vinelle)

    Det ska vara glada smileysar och inte frågetecken, verkar ej fungera med mobilens emojis...

  • Anonym (Tjej15)

    Har onanerat några gånger per dag nu (4-5ggr), men insåg att det gått hål på slidan! Vad borde jag göra?

Svar på tråden Bränner i slidan