• Anonym (Ano)

Min flickvän är naken framför sina kollegor

Det är så här att min flickvän och jag är inte riktigt överens angående en sak...

Inom hennes jobb delar män och kvinnor omklädnings rum samt dusch utrymme( typ 10 killar och en tjej) hon säger att hon inte bryr sig det minsta om att skyla sig framför sina kollegor och bryr sig inte om att de tittar på henne näck..

Detta har jag ganska svårt för och anser att hon borde skyla sig för att visa respekt för vårt förhållande och mig. Jag trivs verkligen inte med det och har sagt det till henne men hon bryr sig inte om vad jag säger. Vad tycker ni? Är det jag som är helt ute och cycklar

• Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor
  • Arjahi

Det är så mycket generaliseringar och antaganden i denna tråd bland folk i denna tråd. Suck..

Det finns många många arbetsplatser som har gemensamt omklädningsrum för män och kvinnor. Jag själv jobbar i serviceyrke och känner till många arbetsplatser (inkl dusch) där det är på detta viset. Inget konstigt med det. Det är arbetsplatser med blandad könsuppdelning.

Om vissa (läs: manliga) anställda sexualiserar andra och även kommer med sexuella anspelningar i syfte att kränka kvinnor på dessa arbetsplatser, så kommer att att anmälas.

Själv går jag inte igång på en random kvinnokropp Varför skulle jag göra det?
    Var och en har rätt till sin kropp utan objektifiering!
    TS arbetsplats fungerar säkert utmärkt.

• Jana97

Fattar inte alla som skriver att en naken kvinnokropp är såååå naturligt för en man att se. What?! En man blir oftast upphetsad av att se en naken tjej, vilket är helt naturligt såklart rent biologiskt och förstår dig ts att du inte vill att andra killar ska kolla in din tjej. Naturligtvis fattar din tjej detta men spelar att hon inte gör det, kanske går hon igång på det ?! Killar som tittar på henne samtidigt som hon har en svartsjuk pojkvän hemma. Så hur du tänker ts är helt riktigt och naturligt att känna, oavsett vad folk än försöker manipulera ihop. En kvinnokropp är något erotiskt och har alltid varit så, män går igång på det visuella. Att inte vilja dela sin tjej med andra är naturligt och visar bara att du är en man ,män som delar sin tjej är ju inga riktiga män och klara helt enkelt inte av en tjej utan behöver hjälp från andra män.

Tycker helt ärligt att om hon inte kan respektera dig så låt henne gå. Bekräftelsekåta tjejer är inte mycket att ha.

• Arjahi
    Anonym (Mannen i bastun) skrev 2017-11-11 10:11:59 följande:
    Ingen stans skriver jag ALLA män. Jag skriver att de flesta män ser en naken kvinnokropp som ett objekt.

Att det finns män som är naturister och inte sexualliserar nakna kvinnokroppar är naturligtvis sant, men hur många är ni? Är det någon stans i det offentliga som det knullas hej vilt så är det på nudistbaden. Återigen, inte på alla nudistbad men på betydligt fler än vanliga bad där man har badkläder på sig.

Jag jobbar inom räddningstjänsten och vi är drygt 80 män och 0 kvinnor på min arbetsplats. Jargongen som råder där avslöjar en hel del om hur män ser på kvinnor och deras kroppar. Det finns naturligtvis några gender-talibaner (oftast feminina män) som avviker från mängden, men i övrigt är det ingen hemlighet att de övriga männen ofta objektiverar kvinnor i olika situationer.

Vi får kvinnliga besökare då och då. Är det en attraktiv kvinna så blir hon mer eller mindre avklädd med blicken och det talas om hennes utseende och kropp efteråt. För många år sedan kom en kollegas tjejkompis på besök en kväll. Det slutade med att hon satt helt naken i bastun med ett gäng killar, som det vore helt naturligt för henne. Det talas om henne fortfarande fast det var mer än 5 år sedan det hände.

Att de flesta män inte objektifierar en naken kvinnokropp är bara ett önsketänkande som aldrig kommer att bli verklighet, oavsett hur jämställt samhället blir. Det ligger i den biologiska naturen för artens överlevnad. Ingenting man kan styra med regler och moralpredikningar.
    Det väl synd om vissa av er i räddningstjänsten som inte får möjlighet att träffa kvnnor. När kvinnan väl dyker upp blir den en godispåse = ett objekt, dvs objektfierad, Se kvinnan som en person och respektera denna på samma sätt som ni respekterar era manliga kamrater.
  • JakobK
    Jana97 skrev 2017-11-11 11:28:50 följande:

Fattar inte alla som skriver att en naken kvinnokropp är såååå naturligt för en man att se. What?! En man blir oftast upphetsad av att se en naken tjej, vilket är helt naturligt såklart rent biologiskt och förstår dig ts att du inte vill att andra killar ska kolla in din tjej. Naturligtvis fattar din tjej detta men spelar att hon inte gör det, kanske går hon igång på det ?! Killar som tittar på henne samtidigt som hon har en svartsjuk pojkvän hemma. Så hur du tänker ts är helt riktigt och naturligt att känna, oavsett vad folk än försöker manipulera ihop. En kvinnokropp är något erotiskt och har alltid varit så, män går igång på det visuella. Att inte vilja dela sin tjej med andra är naturligt och visar bara att du är en man ,män som delar sin tjej är ju inga riktiga män och klara helt enkelt inte av en tjej utan behöver hjälp från andra män.

Tycker helt ärligt att om hon inte kan respektera dig så låt henne gå. Bekräftelsekåta tjejer är inte mycket att ha.

En kvinnokropp är något erotiskt? Tänker du så så fort du ser en kvinnokropp? Det handlar om massor av andra faktorer om det ska uppfattas erotiskt. Situation, vad man själv attraheras av, uppväxt etc... Vänner kan duscha och basta tillsammans UTAN att det är erotiskt.

Att en tjej byter om med andra killar är ovanligt men det kan kännas hur naturligt som helst för de inblandade.
  • Arjahi

Fattar inte alla som skriver att en naken kvinnokropp är såååå naturligt för en man att se. What?! En man blir oftast upphetsad av att se en naken tjej, vilket är helt naturligt såklart rent biologiskt och förstår dig ts att du inte vill att andra killar ska kolla in din tjej.

Hur ser en naken kropp ut då? Runt 20 år ålder har man väl attraktiva former. Sen är det hängmage, hängbröst till knäna, svullna lår och sprucken hud. Även nakna män ser inte så roliga ut i bara mässningen, även i fall de generellt har lite bättre kroppsformer. Naeeee.. det är inget som jag som man går i gång på.
  • JakobK
    Arjahi skrev 2017-11-11 11:20:31 följande:

Det är så mycket generaliseringar och antaganden i denna tråd bland folk i denna tråd. Suck..

Det finns många många arbetsplatser som har gemensamt omklädningsrum för män och kvinnor. Jag själv jobbar i serviceyrke och känner till många arbetsplatser (inkl dusch) där det är på detta viset. Inget konstigt med det. Det är arbetsplatser med blandad könsuppdelning.

Om vissa (läs: manliga) anställda sexualiserar andra och även kommer med sexuella anspelningar i syfte att kränka kvinnor på dessa arbetsplatser, så kommer att att anmälas.

Själv går jag inte igång på en random kvinnokropp Varför skulle jag göra det?
    Var och en har rätt till sin kropp utan objektifiering!
    TS arbetsplats fungerar säkert utmärkt.

Det är helt riktigt, om en person kränks med sexuella anspelningar så är det helt fel. Att visa sig naken med andra människor behöver inte ha med något sexuellt att göra. Att se någon kvinna med urringat, kort kjol, som man kan se dagligen en varm dag kan vara mer upphetsande att se än en helt naken kvinna. Likaså om man går till stranden.

När jag har gått på kroki t ex tecknar vi av en naken kvinnor eller manskropp. Det är inte sexuellt det minsta. Det beror helt på situation och vad för signaler som sänds ut.
  • Anonym (Sumon)
    Anonym (Lina) skrev 2017-11-11 10:19:51 följande:

Tror inte på detta. Antingen trollar ts eller så ljuger flickvännen. Det finns säkert separata omklädningsrum för män och kvinnor. Tyvärr är det nog så att hon vill byta om med männen för att visa upp sig. Gör slut med henne, hon hör inte hemma i ett förhållande.

Feministerna är som vanligt lika patetiska. Handlar inte om rätten att bestämma över sin egen kropp. Handlar om att visa respekt för sin partner och sitt förhållande. Fattar ni verkligen inte det? Suck.

Men ts, du förstår väl själv att såhär går det inte till på NÅGON arbetsplats i Sverige, att en ensam tjej delar omklädningsrum och dusch med 10 andra killar.

Som sagt, antingen trollar du eller så har hon utelämnat det faktum att det finns separata omklädningsrum för män och kvinnor.

Hur vet du att det inte gör det? Det finns säkert inom vissa yrken.

Om han trollar eller inte spelar väl ingen roll. Det är en intressant fråga och det finns säkert någon som varit med om det.
  • Jana97
    Arjahi skrev 2017-11-11 11:47:58 följande:

Hur ser en naken kropp ut då? Runt 20 år ålder har man väl attraktiva former. Sen är det hängmage, hängbröst till knäna, svullna lår och sprucken hud. Även nakna män ser inte så roliga ut i bara mässningen, även i fall de generellt har lite bättre kroppsformer. Naeeee.. det är inget som jag som man går i gång på.

Ok så du objektifierar bara typ 20 åringar då? Du bevisar bara min poäng :) Jag gissar att ts tänder på sin tjej och självklart tänker att andra män gör detsamma.
  • Jana97
    JakobK skrev 2017-11-11 11:46:48 följande:

En kvinnokropp är något erotiskt? Tänker du så så fort du ser en kvinnokropp? Det handlar om massor av andra faktorer om det ska uppfattas erotiskt. Situation, vad man själv attraheras av, uppväxt etc... Vänner kan duscha och basta tillsammans UTAN att det är erotiskt.

Att en tjej byter om med andra killar är ovanligt men det kan kännas hur naturligt som helst för de inblandade.

Nu är jag ju tjej men ser hur män tittar på mig tex och då med kläderna på. Jag vet inte vad du har för vänner men jag skulle aldrig klä av mig naken framför en kille som jag inte var tillsammans med, finns ingen chans. Tydligen känns det inte naturligt för ts att dela sin tjej med andra män och fattar inte hur tjejen tänker att hon inte kan respektera detta.
  • New  Dawn

Så vad ska hon göra? Ge upp sitt jobb, för att hon har en kvinnokropp ?
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Min flickvän är naken framför sina kollegor