• Äldre 12 Nov 23:30
    20604 visningar
    10 svar
    10
    20604

    Vilka arbetsuppgifter har man som anställd på donken?

    Hej vilka arbetsuppgifter har man som anställd på donken?

  • Svar på tråden Vilka arbetsuppgifter har man som anställd på donken?
  • Äldre 13 Nov 08:08
    #1

    Tillverka och sälja hamburgare

  • Äldre 13 Nov 08:31
    #2

    Torka bord och städa golv.

  • Äldre 13 Nov 19:42
    #3

    Jag jobbade extra där i gymnasiet och var då anställd på en större restaurang där man hade specifika tjänster, dvs alla gjorde inte allt. Utan jag tex. stod bara i kassan. Jag var aldrig i köket och jag var aldrig ute i lobbyn (alltså torkade bord eller städade).

    Tyckte kassaarbetet var riktigt kul men så snart jag fick möjlighet bytte jag till butik istället. Butik ger mycket bättre betalt än restaurang!

  • Isola7­47
    Äldre 14 Nov 08:47
    #4
    Anotherone skrev 2017-11-13 19:42:16 följande:

    Jag jobbade extra där i gymnasiet och var då anställd på en större restaurang där man hade specifika tjänster, dvs alla gjorde inte allt. Utan jag tex. stod bara i kassan. Jag var aldrig i köket och jag var aldrig ute i lobbyn (alltså torkade bord eller städade).

    Tyckte kassaarbetet var riktigt kul men så snart jag fick möjlighet bytte jag till butik istället. Butik ger mycket bättre betalt än restaurang!


    Samma här, hade fast placering i kassan.
    Bra erfarenhet men orimligt dålig lön, butik är som sagt mycket bättre. Vi blev klockade och skulle ta beställning, knappa in i kassan, hämta allt som beställts och ta betalt på mindre än 30 sekunder. Om det inte var några kunder (vilket i princip aldrig hände) fick man städa i kassaområdet eller fylla på med varor.
  • Äldre 14 Nov 09:17
    #5

    Japp, jag var också bara i kassan, men det gäller i regel tjejerna. Killarna är oftare i köket eller lobbyn

  • Äldre 14 Nov 09:32
    #6
    Isola747 skrev 2017-11-14 08:47:38 följande:

    Samma här, hade fast placering i kassan.

    Bra erfarenhet men orimligt dålig lön, butik är som sagt mycket bättre. Vi blev klockade och skulle ta beställning, knappa in i kassan, hämta allt som beställts och ta betalt på mindre än 30 sekunder. Om det inte var några kunder (vilket i princip aldrig hände) fick man städa i kassaområdet eller fylla på med varor.


    Ja usch ja, de där KSRV-tävlingarna.... Vi stod alltid två och två i kassan under finalen. En hämtade beställningen och en knappade på kassan. Vi kom tvåa ett år och fick resa till Köpenhamn!
  • Äldre 14 Nov 17:09
    #7
    Isola747 skrev 2017-11-14 08:47:38 följande:
    Samma här, hade fast placering i kassan.
    Bra erfarenhet men orimligt dålig lön, butik är som sagt mycket bättre. Vi blev klockade och skulle ta beställning, knappa in i kassan, hämta allt som beställts och ta betalt på mindre än 30 sekunder. Om det inte var några kunder (vilket i princip aldrig hände) fick man städa i kassaområdet eller fylla på med varor.
    Man får ju aldrig nåt på mcdonald´s på under 30 sekunder.
  • Äldre 14 Nov 17:10
    #8

    Vad har man i timlön egentligen?

  • Äldre 14 Nov 18:19
    #9

    Jag stod bara i kassan.

  • Äldre 14 Nov 18:22
    #10
    Isola747 skrev 2017-11-14 08:47:38 följande:
    Samma här, hade fast placering i kassan.
    Bra erfarenhet men orimligt dålig lön, butik är som sagt mycket bättre. Vi blev klockade och skulle ta beställning, knappa in i kassan, hämta allt som beställts och ta betalt på mindre än 30 sekunder. Om det inte var några kunder (vilket i princip aldrig hände) fick man städa i kassaområdet eller fylla på med varor.
    Vi kunde också ha kassatävlingar, men mest för de som ville. Alltså, en del som inte mäktade med körde bara som vanligt.
Svar på tråden Vilka arbetsuppgifter har man som anställd på donken?