• Anonym (Ledsen)

De vill ha tillbaka min bebis

Har man inga rättigheter som fodervärd? Tre kullar innan hon är sex år var det bestämt, men trots att jag meddelade vid löp så hörde de aldrig av sig. Hon har bott hos oss i snart tre år och nu vill de från ingenstans bryta avtalet och påstår att jag haft henne olovligen genom att de inte fått tillbaka henne vid löp.

Jag står inte som ägare, det skulle skrivas efter kullarna var tagna.

• Svar på tråden De vill ha tillbaka min bebis
  • Canadasvensk

Varför skriver du bebis när du menar hundvalp?

Och nej, kom nu inte och säg att din hundvalp är din bebis. Din hundvalp är fortfarande bara en hundvalp...  Tomte

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (hm) skrev 2017-11-14 15:40:46 följande:

Men vad står det i avtalet då, om löpen? Det låter ju som om kommunikationen inte har fungerat mellan er, du har meddelat och de har inte hört av sig, men de hävdar att de inte har fått henne vid löp? Var det meningen att du skulle komma med henne till dem då hon löpte? Framgår det av avtalet, eller har ni bara avtalat de praktiska detaljerna muntligt? Har du haft fel mailadress eller telefonnummer...?

Jag har skickat till samma nummer som jag har pratat med dem om annat. Hur överlämnandet skulle gå till har inte bestämts, utan det som blir enklast just då. De har inte svarat.
  • Anonym (Ledsen)
    Jemp skrev 2017-11-13 20:24:33 följande:

Skk?

Ja.
  • Anonym (wampa)
    Canadasvensk skrev 2017-11-14 18:21:09 följande:

Varför skriver du bebis när du menar hundvalp?

Och nej, kom nu inte och säg att din hundvalp är din bebis. Din hundvalp är fortfarande bara en hundvalp...  Tomte

Verkligen! Tramsigt att kalla djurunge för bebis Skrikandes
  • Anonym (hm)

Jag kan inte "hundbranschen" men jag tänker att står man inte som ägare för hunden måste väl ägaren kunna ta tillbaka den? Verkar inte vettigt annars och de sex åren efter vilka ägarskapet skulle ändras har ju inte gått. Trist men, sånt är livet antar jag?

• tobbe01
    Anonym (wampa) skrev 2017-11-14 19:46:16 följande:
    Verkligen! Tramsigt att kalla djurunge för bebis Skrikandes
    Tråden borde förpassas till sandlådan.
  • Anonym (Ledsen)

Kallar jag min hund för bebis så är det så, inget ni behöver sätta kaffet i halsen över. Lovar att hon inte far illa över det.

• tobbe01
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-15 07:26:20 följande:

Kallar jag min hund för bebis så är det så, inget ni behöver sätta kaffet i halsen över. Lovar att hon inte far illa över det.

Vem vet!? Ska man verkligen se sin hund som en "bebis"? Är det till hundens fromma?
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-11-15 07:26:20 följande:

Nej men när man vill ha råd på ett forum är det alltid bättre ju tydligare rubrik man skriver. 
    Vad du kallar hunden hemma är givetvis upp till dig. 
  • tobbe01

Kan fungera att behandla en liten knähund som en "bebis". Inte bra för hunden alls men kan fungera då man kan ta upp den i famnen när den inte kan hantera omgivningen. Hundar av lite större modell behöver en stark och tydlig ledare.

Svar på tråden De vill ha tillbaka min bebis