• GotToHaveFaith

IVF nov-dec 2017

Hej! Hoppar gärna in här fast vi är lite längre fram i processen. Har idag varit på äggplock och nu väntar jag nervöst på att de ska ringa från kliniken i morgon och berätta om äggen blivit befruktade och hur det ser ut! Minst sagt spännande.. Och nervöst.

• GotToHaveFaith
    AllingCha skrev 2017-11-13 20:12:08 följande:

Hej! Vi har varit på äggplock idag, efter ca 1 års process. Min sambo gjorde PESA/TESA viltet var väldigt tufft för honom. De plockade 9 ägg från mig. Han har inte så många pigga simmare så jag är jättenervös inför beskedet imorgon. Håller tummarna för er andra.

Vi gjorde äggplock samma dag då! Har du fått höra något ännu från kliniken?

De ringde nyss och berättade att alla våra 11 ägg blivit befruktade, med hjälp av ICSI. Kunde knappt tro det var sant.. nu återstår att se vilken dag det blir ET, endera torsdag eller fredag. Och så får man ju hoppas embryona vill fortsätta dela sig.
  • GotToHaveFaith
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-13 21:04:05 följande:

Vad roligt! Håller tummarna! Är det första försöket och fick de ut många ägg? Som PCO:are hoppas jag iaf på att få ut många ägg, men man vet ju aldrig. 

Tack!

Nej vi har gjort tre IVF sammanlagt. På första försöket fick vi 5 ägg varav noll befruktades. På andra försöket gjorde vi ICSI och då befruktades 5/5 ägg, det lyckades inte på färsk försöket men på FET lyckades det och vi fick ett efterlängtat barn!

I somras gjorde vi FET igen men det blev inget.. så nu hoppas vi det går vägen och vi får ett litet syskon. Vi fick 11 ägg.

Jamen visst är det större chans för flera ägg vid PCO! Håller tummarna för dig! Har själv lågt amh värde så jag har varit svårstimulerad.
  • GotToHaveFaith
    Skywalker skrev 2017-11-14 10:03:40 följande:

Åh vad spännande! Kul att få höra från någon längre fram i processen. Har du kört långa eller korta metoden? Hur mådde du rent fysiskt av hormonerna? Förstår att man kan reagera väldigt olika men är ganska nervös för hur jag ska må bpde fysiskt och psykiskt...

Jag har gjort lotta metoden alla ggr. Har mått helt okej av hormonerna, inga större besvär. Det psykiska har varit jobbigare för mig.. är ju så jobbigt att kämpa och inte veta om det kommer att gå vägen.. Den här gången var jag dock ganska svullen innan äggplock och nu efteråt är jag ganska öm, men inget värre.
  • GotToHaveFaith
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-14 14:06:12 följande:

Så kul att höra! ICSI är planerat för oss med. Ser man till er statistik iaf så verkar det ge bättre resultat. Åååh, hoppas det går vägen för oss med :). 

Det verkar nästan som att man måste ha försökt med IVF några gånger innan det blir ett plus. Kan man kanske ha lite tur och fixa det på första så vore det så skönt, men jag är beredd på det värsta. 

Jo men visst kan man lyckas på första gången också, vi får hoppas att ni gör det!
  • GotToHaveFaith
    Skywalker skrev 2017-11-14 14:24:29 följande:

Precis. Det känns som att det är så himla mycket som hänger på det här nu. Vågar typ inte hoppas samtidigt som man såklart måste ha hopp för att orka.

Jaa det är svårt! Jag försöker intala mig att det är stor risk att det inte blir något och att det är okej o.s.v. men klart man ändå hoppas och önskar så innerligt att det ska gå.
  • GotToHaveFaith
    AllingCha skrev 2017-11-14 19:43:48 följande:

Vi fick meddelande via 1177 att 1 ägg befruktats med hjälp av ICSI (tror jag! För det var tanken från början)

Så jag känner mig väldigt orolig över det???? Vi ska dit imorgon på återföring.

Åh håller tummarna! Det behövs ju bara 1! :)
  • GotToHaveFaith
    AllingCha skrev 2017-11-15 13:40:36 följande:

Hej alla! De ringde idag vid 12 och meddelade att det inte blir återföring för att ägget inte hade delat sig som det skulle. Av 9 ägg var 4 st mogna och kunde injiceras (ICSI) men bara ett blev berfuktat. Hade bara hittat enstaka spermier hos min man. Detta räknas som ETT FÖRSÖK sa sjuksköterskan - Hur kan det vara så? Vi har ju inte ens återfört något. Det är riktigt tufft. Snuvad på ett försök utan att en ha fullföljt. Tycker det låter konstigt. Läkaren ska ringa senare i eftermiddag. Hur gick det för dig GotToHaveFaith?

Åh nej, är så ledsen för er skull. :(

Vårt första försök fick vi heller inget tillbaka då de inte befruktades.. och jo det räknades som ett försök.. Vet att det känns tufft nu men hoppas läkaren hade förslag på ny behandling och vad som eventuellt kan göras annorlunda?

De ringde och berättade att det blir återföring på fredag för att det var flera bra embryon och de vill se vilket som blir bäst att sätta in.
  • GotToHaveFaith
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-19 11:53:39 följande:

Hur gick det för dig "GotToHaveFaith"? Hur gick äggplocket och allt? :)

Äggplocket gick bättre än väntat, jag trodde det skulle vara värre än tidigare gånger eftersom jag hade flera ägg nu, men det gick bra! Det som kändes mest var då de var tvungna att trycka lite på magen för att några låg lite "bakom". Men inget jag inte skulle göra om!

Vi fick 11 ägg, alla befruktades, och i fredags fick jag tillbaka en blacstocyst! Så nu är det bara att väänta..

Spännande att du fått börja på nu! Vilka sprutor har du?
Svar på tråden IVF nov-dec 2017