• Anonym (Lisa)

Fel skåpknoppar?

Vi sålde vårat hus för ett tag sen och de nya ägarna flyttade in häromdan.

Fick igår ett mail från dem där de var upprörda över att vi bytt knopparna/handtagen på garderober och dörrar.

Vi såg det som en självklarhet att våra dyra specialdesignade handtag var en del av vårt bohag men de påstår att vi stulit dem.

De blev ju inte utan handtag, vi satte tillbaka de ursprungliga.

Har de nåt att komma med? De frågade inte om dem och vi påstod aldrig att de skulle följa med i köpet.

• Svar på tråden Fel skåpknoppar?
  • Anonym (problem)
    Anonym (jepp) skrev 2017-11-14 13:14:34 följande:
    Nädå, ts fattar visst. Du kommer snart börja känna igen trådarna där ts hittat på ett lite annorlunda problem där moral och lag tolkas på det sätt som leder till mest diskussion och flest inlägg. 
    detta är tyvärr återkomamnde problem på FL synd att moderatorerna inte modererar årdare mot sådana användare, jag tror att minst 70% av trådarna på FL startas av ett fåtal samma människor under olika nick
  • Anonym (droppe i havet)
    Regndamen skrev 2017-11-14 15:11:45 följande:

Hur dyra kan skåknoppar vara?

Det undrar jag också, skåpknoppar känns lite som en droppe i havet i hela summan för husförsäljningen. Om det inte råkar vara ett hus i avfolkningsbygd, vill säga. Annars är det väl bara att dra av priset för skåpknopparna från köpeskillingen?
  • Anonym (Tyra)

Köparna känner sig ju lurade, kan du inte begripa det? Hur skulle du ha känt om det hade varit du? Svara ärligt helst.

• Anonym (Lisa)

Huset såldes för att betala av skulder, så nej, vi har inga pengar att ge dem.

Jag kan förstå att de känner sig besvikna, men det är inget vi kan göra åt det.

• Anonym (H)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-11-14 16:20:38 följande:

Men alltså det är ju bara att neka att knopparna ens funnits där om köparna går vidare med detta? Eller som du tidigare nämnt att du bara håller fast vid att du nämnt muntligt för dom att knopparna inte ingår.

Stå på dig bara och håll fast vid vad du säger och har sagt så kommer det gå bra. Hade själv aldrig i livet gett bort knopparna, skiter i om folk anser att man är ohederlig. Det är ju människor du förhoppningvis inte träffar igen.
  • Anonym (droppe i havet)

Jag tycker att ni har agerat och resonerar oetiskt. Flera i tråden har ju förklarat reglerna för er, för vad som gäller vid husförsäljning och vad som ingår. Jag läser att handtagen var "hemmagjorda" av en vän, och en bröllopsgåva, jag tycker att ni ska köpa likvärdiga handtag av denne vän och ge till husköparna. Ni kanske kan få ett vänskapspris, eller göra ett byte av något slag? Byta mot en likvärdig tjänst som er vän kan ha innestående.

Att strunta i det och hoppas på det bästa är också ett alternativ, men det är dålig karma.
  • Stårschan

Jag kan förstå att de känner sig besvikna, men det är inget vi kan vill göra åt det.

Men det är i alla fall det närmaste du har kommit till att erkänna att ni har gjort fel. Ett babysteg framåt.
  • Regndamen

Så fantastiskt mycket kan inte skåpknopparna kostat.
Svar på tråden Fel skåpknoppar?