Sams skrev 2017-11-27 17:39:35 följande:
Det är inte lätt att hålla koll på tiden. Jag försöker undvika tänka på vilken dag i cykeln det är och då försvinner all tidsuppfattning. Du skrev i något inlägg att du hade upptäckt att ditt Progesteron var lägre (eller om det var östrogendominans) när du tejpade. Hur upptäckte du det? Jag har varit inne på om det kan vara det jag har men eftersom jag har regelbunden äl och mens tänker jag att hormonerna borde vara balanserade...
Vår minsting förstår inte att han ska sova om han inte blir nattad. Vi har försökt ha dem ute i lägenheten någon natt men efter att han har trampat rundor och jamat i några har vi get upp och nattat alla som vi brukar

Kattlucka var nog den bästa installationen vi gjorde. Det tog ett tag innan alla förstod hur den funkade men de lär sig med tiden.
Håller med om att här inte finns mycket skog. Det finns underbar natur att vandra i men att känna sig helt själv i skogen är svårt. Oftast är det vandringsleder eller skogsvägar i närheten. Jag vill kunna gå ut och bara lägga mig på marken och njuta av tystnaden. Bara djur och vind som låter.

Åh ja, jag slipper gärna björnar och vargar men jag tror varg kan finnas här nere. Även lodjur ska ha hittats så man kan väl aldrig vara helt säker.
Ni får väl prova gräsmattan någon sommardag så kanske folk slutar gå förbi

Eller bara sätta upp skyltar. Risken är att ryktet sprids och ni får en publik utanför... Jag föredrar att hålla låg profil, ändå är det jag som försöker få med mig sambon på lite skogsmys
Sambon jobbar inom räddningstjänsten så han får "patienterna" innan ambulansen hinner göra sin magi. Därför blev jag förvånad över hans reaktion på en "liten" skärskada. Vad jobbar ni med?
Men vad fasen! Jag hade ju svarat på detta, långt också.

Åååååh!
Drar lite snabbt, eller försöker göra det snabbt iaf.
Jag märkte det för att min temp inte steg så snabbt som den borde efter ÄL, det tog 4-5 dagar innan den stabiliserades på hög nivå istället för normala 1-2. Har också regelbunden mens och äl normalt sett.
Lite tvärtom hos oss, det blir ett fasligt liv om de sitter bakom en stängd dörr. Man skulle kunna tro att alla stängda dörrar är hemskt plågsamma så som de håller på ibland. En ren skymf om det inte är öppet överallt!
Äldsta missen hade jag när jag bodde i Örkelljunga och där hade jag lucka, så hon klarar det galant.

Lillen är lite trög, så får helt enkelt vänta och se om han har tålamod nog att lära sig.. men om syrran sticker så brukar han inte vara alltför sen att haka på, man kan ju inte vara sämre liksom..
Vi har en landsväg en liten bit bort, så vissa dagar när det är vindstilla kan man höra om det kör nån dåre där, annars är det bara tyst och skönt. Den tjocka skogen gör ju sitt, tack och lov. När jag letar hus så är kartan det första jag drar upp, och kollar hur nära det är till grannar och större vägar.

För nära så kvittar hur fint huset är, då går det bort!
Enstaka vargar kanske man får leva med, men de större flockarna finns uppåt Värmland, tack och lov.
Maken undrade vad tusan jag skrattade åt när jag läste ditt inlägg förra gången. Kanske inte är heeelt redo för publik än, eller myror lite här och var.. Skogsmys brukar ju vara utan mänskliga åskådare iaf, men kanske lite skumt om man tittar upp och ser en flock rådjur som stirrar.
Haha, ja då förstår jag din reaktion. Dessa karlar..

Jag jobbar numera mest med administration, men gärna lite lättare ekonomi på sidan. Maken driver eget med sin bror just nu, men funderar lite på att dra sig ur för det har varit så väldigt mycket strul och växtvärk ett bra tag nu. De jobbar inom anläggning och bygg främst, och har blivit rätt stora på väldigt kort tid.
Så snabbt och kort blev det här då...

Går av bara farten när jag kommer igång!