• mrsmee

    Abort i hemlighet

    går det att utföra en medicinsk abort helt i hemlighet? Vill verkligen inte berätta för någon av anledningar jag helst inte vill gå in på... tänkte om någon annan har gjort de? Märker sambon något på en? Mår man jätte dåligt? Har ni haft någon bra undanflykt varför ni inte kunna vara på jobbet mm?

  • Svar på tråden Abort i hemlighet
  • Kenya

    Oj vilken svår fråga och situation. Är barnet din sambos så skulle jag tycka att det vore skit taskigt att inget säga. Det är trots allt hans barn och han har rätt att få veta.

    Är barnet någon annans så vet jag inte riktigt vad jag ska svara där..

    Har du blivit utsatt för en våldtäkt så skulle jag polisanmäla detta och vara ärlig med min sambo.

    Hur det än må vara så äger du din egen kropp och har rätt att bestämma över den.

    Abort (beroende på hur långt det gått) men om du gör en medicinsk abort så har jag hört av en nära vän att den psykiska och känslomässiga smärtan var värre än den fysiska. Men det är helt individuellt och beror ofta på vad man har känslor kring det hela. Själva aborten ska kännas som en kraftig mensvärk. Och efteråt kan man blöda i några dagar (som mens).

    Lycka till och hoppas att du tar det beslut som känns bra i hjärtat.

  • mrsmee

    Ingen våldtäkt och de är sambons barn :) ..finns dock andra anledningar som gör att jag vill göra de så hemligt som möjligt.

    Var ska man vända sig vid medicinsk abort?

  • alade
    mrsmee skrev 2017-11-17 11:36:16 följande:

    Ingen våldtäkt och de är sambons barn :) ..finns dock andra anledningar som gör att jag vill göra de så hemligt som möjligt.

    Var ska man vända sig vid medicinsk abort?


    Ungdomsmottagningen eller barnmorska. Du borde inte behöva berätta för din sambo, men det är olika hur olika personer mår fysiskt av en abort.
  • Kenya
    alade skrev 2017-11-17 12:00:38 följande:

    Ungdomsmottagningen eller barnmorska. Du borde inte behöva berätta för din sambo, men det är olika hur olika personer mår fysiskt av en abort.


    Jag håller inte riktigt med det där om att inte behöva berätta för sin sambo. Jag tycker att man ska berätta men att göra det du tänker är upp till dig då det är din kropp!

    Din smbo kanske vill ha barn och hoppas få det ihop med dig nu eller i framtiden å om du går å gör abort bakom hans rygg å han går runt å hoppas så är det fult gjort! Då är det bättre att han får chansen ihop med en tjej som faktiskt vill han barn
  • mockingbird

    Ungdomsmottagning/barnmorska. Dom har tysnadsplikt och ingen får veta om du inte själv berättar.

    Men en medicinsk abort kan ta el hel dag och kan lika sluta i skrapning under narcos så du bör nog ha någon med dig som kan hålla dig sällskap och hjälpa dig hem sen. Kanske ett syskon, bästa vän?

    Allt beror ju såklart på. Din ålder? Vilken vecka du är i? osv...

  • Lena74

    Det är inga problem att hålla det hemligt må du ringer till gyn o bokar en tid med dem. Sen så är det beroende på hur långt gånget du är om du måste ligga där uppe eller om du blir hemma att göra den. Dock bör du inte vara ensam då du kan blöda rätt mkt.ring till gyn o kolla hur dom brukar göra.

Svar på tråden Abort i hemlighet