• klyban

Tablett missbruk hjälp

Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 14:59:31 följande:
    Nej egentligen inre haft sömnproblem alls innan. De kom med depressionen. När jag har värk brukar jag också kunna sova bra eftersom jag tar tabletterna.

Men ska jag nu inte ta några fler tabletter av något och försöka endast ta stilnoct När jag ska sova så art jag iaf får bra sömn?

Fortsätter du med cold turkey, sov så fort du kan.
    Annars som vanligt.

Låter som sova inte ska bli en stor sak sen, så hoppas på det.

Lycka till nu,för finns nog inte så mycket till och säga nu.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 15:50:20 följande:
    Du kan skratta hur mycket du vill men man ska inte försöka sig på att trappa ner opiater/smärtstillande medicin själv.

Finns inget farligt som kan hända, så varför säger du en så konstig sak för?
    Låter som du blandat ihop detta med något annat, vad vet i tusan.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 15:58:26 följande:
    Du ser inget farligt med att laborera med starka mediciner själv? Seriöst?!

Man är ordinerad en viss mängd, och tar mindre.
    Hur kan du kalla detta experimenterande och ta mindre än ordination?

Det finns inget farligt med att trappa ned, punkt slut.
    Hade vi pratat om ta mer, då är vi på samma sida igen.

Så nej, det finns INGET farligt med att trappa ned, då inget farligt kommer hända överhuvudtaget.
    "Bara" otrevliga abstinenser.

Varför stressar du upp TS på nått som inte ens stämmer?
    Hade du pratat om långvarig benzokonsumtion, så kan vi börja prata.
    Men inte med opioider,  inte en chans.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 16:03:03 följande:
    Det får kroppen att slappna av. Om det fungera för dig vet jag inte men det är iallafall inget farligt att testa.

Alternativ två är att du pratar med din läkare om en ordentlig nedtrappningaplan. Har såpass allvarlig abstinens så är det farligt att trappa ned själv. Du har missbrukat så nog kan du likställas med en "knarkare" (en "knarkare" är en person som missbrukar narkotiska preparat eller andra starka läkemedel).

NEJ, nej nej, det stämmer inte, sluta stressa upp TS med felaktigheter.
    Men berätta gärna vad du tror ska hända, så får vi veta vad du tror och om du kan backa upp det.

hur många meter var det?
  • klyban
    Queennr1 skrev 2017-11-19 17:06:00 följande:
    Det är ju en minskning med mer än hälften så det tycker jag.
    Håller med, även om jag tror man kunde varit mer aggressiv i sin nedtrappning.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 17:19:35 följande:
    Jag har inte tagit den andra oxy än.. Ska hålla mig så länge jag kan.. tänker att de väl måste vara bäst att jag lyckas sova länge för då går ju mer tid.

Visst är oxy starkare än citodont? Tänker att jag imorgon isf tar citodon o börjar helt sluta med oxy då. ?

Ja, Kodein anses vara den mildaste, oxy kanske trea som utskriven.
    Jag sa jag behövde smärtstillande för axel, där vägrade man ge tramadol utan gav oxy istället.
    Jag struntade i vilket, då smärtan var bedrövlig före operationen.

Gör som du vill med den andra oxy´n, det värsta som sker om du låter bli, är väl du kanske vaknar 3-5 imorgon bitti.
    Om inte, så vet du.

hur många meter var det?
  • klyban
    Queennr1 skrev 2017-11-19 17:33:44 följande:
    Man får dock inte glömma det psykologiska.

Sant, det finns en del och tänka på.
    Men man tycker det inte bör gått så djupt med ~9 veckors konsumtion.
    Men de närmaste dagarna som kommer dessa frågetecken rätas ut.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 18:30:33 följande:
    Både kamomillthe och även varm mjölk med honung är lugnande för kroppen och får kroppen att slappna av. Inga felaktigheter där.

Du citerat fel där, då det inlägget handlar om annat och ditt påstående det är farligt att trappa ned.

Om detta lugnar en, så kör på.
    Har noll invändningar.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 18:28:38 följande:
    Ta har inte tagit kontakt med läkaren och har ingen nedtrappningaplan, är då inte ordinerad en mindre dos.

Vi har nu kommit till en punkt där du säger man ska ta sin dos oavsett om man har ont eller inte.
    Sen är det inte detta vi pratar om, utan att trappa ut dessa opioider är inte farligt.
    Inte heller cold turkey, varför försöker du inbilla oss det är så? det 100% fel.

Nästa gång så är det bara källor som gäller för din del och detta påståenden.
    Är perplex på att du påstår nått som är så fel, vad är poängen?

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-19 18:56:11 följande:
    Vart har jag skrivit att man ska ta sin dos oavsett om man har ont eller inte?

Ta har själv beskrivit är hon (han) Har såpass allvarliga abstinenssytom att det faktiskt kan bli farligt.

Du säger medicin inte ska experimenteras med, och nedtrappning är samma som inte ta sin smärtmedicin när den inte behövs.
    Enda som skiljer är anledningen till minskningen, redan där borde tjugofemöringen trilla ned.
    Ingen abstinens på opioider är farliga, men väl kan vara jävligt otrevliga.
    Är det så svårt och greppa för dig?

Vart är dina källor på att detta är farligt?
    Sen undrar varför du pratar om nått du inte vet tillräckligt om, och sen är så påståelig.

hur många meter var det?
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp