• klyban

Tablett missbruk hjälp

Mariell8 skrev 2017-11-19 19:53:19 följande:
    Det är farligt att experimentera med medicin och det är farligt att pröva att trappa ner på egen hand. Ts har skrivit att hon/han har svåra abstinenssytom.

Om du tror att nedtrappning är samma som att ta smärtmedicin när man inte behöver så tror du fel och vet inte vad nedtrappning innebär.

Du klarar inte ens av ge en tillförlitlig källa på detta, eller ens någon källa.

Hade du pratat däremot pratat om en person som inte är ordinerad, och en diskussion om att äta sådan medicin.
    Där skulle du ha en poäng, inte här.

Ge källa, eller så avslutar jag med att du är totalt clueless om detta, punkt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-19 17:19:35 följande:
    Jag har inte tagit den andra oxy än.. Ska hålla mig så länge jag kan.. tänker att de väl måste vara bäst att jag lyckas sova länge för då går ju mer tid.

Visst är oxy starkare än citodont? Tänker att jag imorgon isf tar citodon o börjar helt sluta med oxy då. ?

Bry dig inte om Mariell8, den användaren har inte en susning om vad h*n säger.
    Förstår inte vad personens agenda är, verkar nu ha målat in sig i ett hörn.

Hoppas natten har varit bra(om nu du inte sitter här nu ;) ), så är detta över snart ska du se.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 10:06:25 följande:
    Du läs vad ts har skrivit!

Dessutom är inte ta ordinerad såpass mycket tabletter varje dag...

Kan inte se en enda mening som säger TS har gjort fel i sin medicinering.
    Så frågan är varför du säger jag ska läsa, och sen läser du inte själv.Citodonen går liksom inte ta mer än 8 per dygn.
    Men detta är inte pga kodeinet, utan pga paracetamolen man inte kan ta mer.

Oxy´n, den är vi extremt långtifrån maxdosen, man har tabletter x4 mer aktiv substans, med samma antal per dag.

Varför försöker du underminera TS?
    Och hur kommer det sig att du inte kommer med en källa som påvisar ditt påstående, kan det vara så att det inte finns?
    Nästan allt du säger är ju fel, varför gör du så?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-20 10:35:12 följande:
    Tack för omtanken! Jag tog 2 stilnoct men de tog säkert 2 timmar att somna. Konstigt för jag brukar somna snabbt på bara 1. Tror du att de är för ATn? Sov till 8 och sen somnade om tills nu... inte kallsvettig under natten men de kom mellan 8-10.30... hmmm.. känns ju bra att jag fixat denna början iaf...

Jag tror du bara är allmänt orolig hur det ska gå för dig.
    Men övertygad du löser detta problem enkelt.

Komihåg att den sista dos du plockar bort, är den inför natten.
    Då det är bättre och sova, än slippa svettas under dagen.

Såg du sen där hur mariell8 berättar för dig du har fått ordinerat för mycket och antar det betyder att du tagit för mycket också.
    Men du skriver ju klart och tydligt "eller" när du pratar om vad du tar och på citodonen och oxy´n.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-20 11:10:06 följande:
    Ja jag har aldrig tagit för mkt av något. De enda jag tagit mer av är oxascand - mer än läkarens ordination men inte mer än maxdos. Varit noga med det trots allt.

Kan dr vara så att stilnoct verkar sämre iom att jag inte har andra substanser i mig?

Tror ingen av dessa boostar stilnoct på något sätt, men vet inte till 100%.
    Enda är väl alkohol och grapefrukt som jag vet om.

Jag tror nog bara du tänker lite för mycket för tillfället, och du orolig över detta.
    Vilket är helt normalt, men du verkar ha motivationen att sluta, så inga problem säger jag.
    Men visst det krävs en arbetsinsats, dock inte så stor som om nu ätit oxyn i tex ett år och varaktigt.
    För då hade du fått reda på hur en riktigt AT är, där man mår total skit i kanske upp till 14 dagar innan det vänder ned igen(allt har med mängd och frekvens måste man tillägga).

hur många meter var det?
  • klyban

Mariell8 skrev 2017-11-20 13:39:21 följande:
    Vart har jag skrivit att ts har fått för myclet medicin ordinerat?

Där, frågor på detta?
    hur många meter var det?
  • klyban

Mariell8 skrev 2017-11-20 13:47:54 följande:
    Så vart har jag skrivit att ts har fått för mycket medicin ordinerad?

Ts har ett missbruk, vilket innebär att h*n tagit mer medicin än vad läkaren ordinerat.

Där, frågor på detta?

Nej, TS har inget missbruk, uppfyller inga kriterier krav för missbruk.
    Frågan är om det ens går häva beroende, då det uppenbart går minska konsumtionen.
    Har du ens haft ett rätt på något än?

hur många meter var det?
  • klyban

Där igen, bara och läsa.
    Mariell8 skrev 2017-11-20 14:07:59 följande:
    Vart har jag skrivit att ts har fått för myclet medicin ordinerad? Nej, just set jag har aldrig skrivit det.

Jo ts har ett missbruk och uppfyller kriterierna för det.

Jag har rätt på mer än du har haft genom hela träden.

Läs innan till på vad du skrivit, där du påstår det inte är ordinerat så mycket.
    Solklart det står där svart på vitt.

Missbruk är en medicinsk diagnos, och eftersom detta är läkarordinerat så kan inte heller den juridiska missbruket bli aktuellt.
    Inga kriterier är uppfyllda här.
    Men berätta du gärna vilka Solig
    Men blir väl som med ditt påstående att det är farligt och avsluta detta själv = floskel.

Eftersom du inte kan påvisa nått eller styrka nått du säger, så är vi vid en punkt där inget du säger stämmer.

hur många meter var det?
  • klyban

Där står det för alla och läsa.
    Mariell8 skrev 2017-11-20 14:19:25 följande:
    Då får du visa vart jag skrivit att ts fått för mycket medicin ordinerat.

Nej, missbruk är ingen medicinsk diagnos.

Men om det inte är en medicinsk diagnos, varför pratar du då om att man ska ta upp det min sin läkare före en nedtrappning?

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 14:45:16 följande:
    Man ska ta det upp med läkaren för att få bästa möjliga hjälp med sitt missbruk.

Nej, det står det faktiskt inte.

Men hur var det nu?
    Är det en medicinsk diagnos eller inte?
    Och om en läkare ska ta tag i detta, så kommer den använda sig av diagnoskriterier av medicinskt ursprung.
    Där kommer aldrig TS nå upp till varken beroende eller missbruk och dessa kriterier.

Det du pratar om är en juridisk term som inte är definierad, och har inget med medicin och göra.
    Och eftersom tabletterna är ordinerade och ej går över ordination.
    Så går det aldrig hävda ett missbruk utan gå via den medicinska diagnostiseringen, i detta fall troligen DSM eller ICD.
    Du har ingen väg kring detta och har 100% fel i aktuellt fall.

I inlägg #61 finns ditt påstående, står du inte längre för vad du skriver menar du?
    Eller varför ska vi bara glömma i vad som står där helt plötsligt?

hur många meter var det?
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp