• klyban

Tablett missbruk hjälp

Mariell8 skrev 2017-11-20 15:35:50 följande:
    Jag står för det jag skrivit i inlägg 61, Men där står inte det du påstår står. Har du problem med att läsa.

Detta blev nu helt plötsligt mycket intressant, kan du berätta då vad som står i #61 och denna ordination.
    #61 = "Dessutom är inte ta ordinerad såpass mycket tabletter varje dag...".
    Men det är ordinerat så mycket tabletter och av läkare, och TS tar inte kodeinet med Oxy, utan antingen eller.
    Och ditt senare påstående står i direkt konflikt med #61, så du får vackert ta och välja en av dom.

Även så har en av tabletterna en högre max än vad TS fått ordinerat, så även där är vi på rätt sida.
    Oxy är ~x4 mer, och Citodonen är det 8st per dygn som maxdos(ej till hänsyn av TS ordination utan svaret är på max dos).

Upptäckte nu att du inte svarade på nått i första stycket alls.
    Så inget missbruk av varken juridisk eller medicinsk art har vi kommit fram till då.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 16:07:19 följande:
    Det står "Dessutom är inte ta ordinerad såpass mycket tabletter varje dag..." ta =ts.
    Ts missbrukar, dvs h*n tar mer än vad läkare ordinerat.

Inger av det jag skrivit står i konflikt med #61. Men du får fortfarande gärna visa var jag skrivit att ts fått för mycket medicin ordinerar av läkaren.

Tar man mer än vad som är ordinerar är det missbrukat avsett om man är över eller under maxdos.

Enligt vilken ordination, din?
    Vart får du intrycket att TS inte följer ordinerad på maxdos?

Förklara du inte vad det står där, så står min tolkning kvar.
    Och jag som gav dig chansen och tolka ditt egen text, känn som det skeppet n u seglat.

Missbruk enligt vem?
    Läkaren kommer aldrig stödja ditt påstående, och eftersom det är en läkarföreskriven medicin och följer ordination.
    Så blir det heller aldrig en juridiskt missbruk, för det har ett krav som du inte överkommer = olaglig konsumtion.

Vad håller du på med egentlige?
    Eller vill du bara förstöra för TS genom ge felaktigheter och kalla h*n för missbrukare när uppenbart inte är nått missbruk.
    Kanske du inbillar dig abstinens i sig påvisar missbruk, men även där har du fel.
    Då kroppen skapar ett beroende mer eller mindre omgående på opioider, och redan efter par veckors varaktig konsumtion så kommer man få abstinens när man slutar(om än väldigt mild sådan).

Eller är det bara så att du hatar mig, och nu vill förstöra mig och hjälpa TS.
    Ditt beteende är väldigt märkligt faktiskt, och vet inte vad du får ut av att ljuga för TS.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 18:58:30 följande:
    Äter inga läkemedel så har inga ordonationen på läkemedel.
    Ts har ett tablettmissbruk! Har du missat det?

Jag ljuger inte varken för dig eller ts. Du däremot verkar ha noll kunskaper om läkemedelsmissbruk.

Nope, inte enligt några diagnoskriterier.

Hur kan du ens skriva noll kunskaper, när det är jag som berättar för dig hur man ställer medicinska diagnoser och dess kriterier?

Jag bryr mig inte om du äter mediciner eller inte, det är helt ointressant.

Även om du inte ljuger, så ger du fakta som är fel.

Jag har uppbackning på allt, det är trots allt dina påståenden, så du får vackert ge källa eller så är vi där vi varit hela tiden = jag har rätt.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-20 18:02:59 följande:
    Nu är de jättejobbigt.. tagit 2 oxy och 4 atarax totallt idag "redan"... skakis, huvudvärk och sån ångest... vet inte vad jag ska göra ????

Sluta med dessa mediciner är jobbigt, det går liksom inte komma undan.
    Hade du tagit i nått år kontinuerligt.
    Så hade du haft det både värre och längre.

Du klarar detta nu, bit ihop bara, det är jobbigt och det är helt normalt.

USA tex som läkaransvar för göra sina patienter beroende är obefintlig.
    Så är detta det vanligaste sättet att bli heroinist.
    Där patienten får ett smärttillstånd, tex efter operation eller olycka.
    De får smärtlindring, men sen en dag säger bara läkaren stopp utan hjälpa med nedtrappning och tillräckligt med tabletter för detta.
    Sen går de över till köpa mediciner som oxy tex, som är GALET dyra  på den svarta marknaden.
    Så patienten går till slut över till heroin, då det är mycket billigare.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 18:59:48 följande:
    Överdoserar man doseringen/ordination som läkaren skrivit så är set ett missbruk, även juridisk.
    Dock så är det inte över ordination, så bra du sa så blir det punkt slut på den.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-20 18:24:21 följande:
    Åh mår så jävla dåligt!! Vad ska jag göra?

Ta en till oxy eller en oxascand? Kallsvettig och ångest.. Eller förstör jag allt om jag tar en tablett mer idag än igår ?
    Resan blir längre och mildare, men alltid jobbigt.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-20 19:22:28 följande:
    Hur mkt längre tror du? Fy fan alltså vet inte hur jag ska tänka..

Du säger du tagit i 9 veckor, jag skulle säga att det handlar om kort tid, max nån dag redan vid coldturkey.
    För sedan snabbt lätta upp.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 19:19:11 följande:
    Du har fel i det du säger.

Du har inte substansierat ett enda av dina påståenden, så nej det kan du aldrig få rätt innan det skett.
    Och detta är ett mycket stort problem för dig, då du inte kan hitta källor som stödjer dig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 19:24:50 följande:
    Tills du tar tag i det och går dill vc och får hjälp.
    TS redan börjat, har du missat?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-20 19:47:24 följande:
    Tog en oxy o 2 lergigan men får panik nu att man inte kan blanda lergigan med atarax och oxy? Vet Du??
    Blir de för mkt? Har tagit 4 atarax tidigare idag

Vet inte om Lergigan har någon korsverkan, men har du fått oxy utskrivet och läkaren vet om Lergigan.
    Så tycker man att läkaren borde nämnt detta.
    Annars ring någon upplysning om du är osäker.

hur många meter var det?
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp