• klyban

Tablett missbruk hjälp

Mariell8 skrev 2017-11-20 19:49:21 följande:
    Det har inte du heller....

Det är dina påståenden, så det är du som får påvisa detta.
    Svårt för mig ge källa på nått som inte existerar.

hur många meter var det?
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 20:52:46 följande:
    Så varför sitter du och pratar om sådan som inte stämmer?

Alltid korrekt i min information, och är jag inte detta så skriver jag att jag inte är säker på nått sätt.

Och jag kan inte ge källa på något inte existerar, inte heller du visar det sig
    Så du kommer inte längre än så, och ett påstående som du inte kan substansiera.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-21 13:52:27 följande:
    Stämmer det att 5 mg oxynorm är 1 mg (10 mg mer kodein) mer morfin än två citodon (30+30 kodein)? Hittade de på nätet.

Har idag bara tagit 2 citodon jämfört med 2 tidigare dagar 2 oxynorm per dygn. Mår rätt kasst men om de stämmer så är de ju mkt mindre och isf bra ?

Beroende på din härkomst, avgör hur mycket kodein som omvandlas till morfin.

Börjar undra om det är nått som är fel, du beskriver en låg dos under endast 9 veckor.
    Och äter halv dos och mår så illa på morgonen.
    Låtar mer åt att du ätit mycket mer än vad du sagt, betydligt mer, mycket mycket mer, mycket mycket mycket mer.
    Eller nått annat som spökar för dig, det låter inte rätt den saken är säker.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-21 14:57:49 följande:
    Jag är svensk? Men kan man säga ungefär att 1 oxy = 2 citodon?

Kan de vara benzon/oxascand? Jag har ätit max 4 oxynorm eller 8 citodon per dag men som jag skrev innan har jag ätit 2-6 oxascand per dygn plus antingen atarax eller Lergigan. Kan de vara att jag blandat för mkt?

Har inte tagit oxascand sen i fredags.. är det den som orkar AT tro?

Finns de ingen hjälp man kan ringa anonymt till o få hjälp??

Även Svenskar har olika härkomst.
    Det finns en del som får dubbel verkan andra ingen alls.

Hur länge har du ätit benzon varaktigt då?
    Tyvärr kan jag inte tider och varaktighet för få abstinens av en nivå på benzo.
    Enda jag vet man har en tumregel att 1års konsumtion ger 1 månad abstinens.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-21 15:46:34 följande:
    Oxascand bara 6 veckor så de kan ju inte vara de heller. Mår lite bättre nu, inte lika skakig eller illamående som tidigare. Känns som de är lite bättre men inte alls bra :(

Kan man ringa anonymt någonstans?

1177 borde går inga anonymt, giftcentralen lika så tycker man.
    Det finns ingen logik att du kört så lite mängd och tid, och pratar om så mycket AT.
    Och samtidigt du körde halv dos.

hur många meter var det?
  • klyban
    Queennr1 skrev 2017-11-21 19:30:32 följande:
    Olika härkomst avgör hur man reagerar på opiater? Kan du berätta mer?

Nej, bara kodein, läs i fass om du inte tror på mig.
    Allt du behöver finns där.

hur många meter var det?
  • klyban
    Queennr1 skrev 2017-11-21 21:43:24 följande:
    Hade det med härkomst att göra alltså? Inte bara nån genetisk avvikelse?

Semantiska skillnader känns det som.
    Somalier har man listat i FASS på detta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-22 10:10:46 följande:
    Idag är de faktiskt lite bättre. Jag tror de är oxascanden som är boven.. tog en sån igår och då förvann alla symptom... ska försöka hålla mig till 1 om dagen ett tag nu och sen trappa ner till en halv osv.. 

Det är alltid smart och ta en medicin i taget när man trappar ned, och då om man känner ett beroende eller får abstinens.
    Och då pratar jag om de beroendeframkallande medicinerna.

Benzo ska du alltid vara väldigt restriktiv med, då det ger svåra beroenden och mycket långvariga abstinenssymtomer.

Men såklart opioider är ingen dans heller, eller ens nära.
    Dock så är väl ~14 dagar som max och max abstinens på dom, för sen klinga av.
    benzo kan hålla på i månader om du kört i många år, och sitta skaka som ett asplöv och kan vara mycket farligt och köra cold turkey på.

Om du inte googla vid första uppmaningen så testa googla benzo withdrawal, och se hur de skakar som kört cold turkey.
    Då vill du inte ens fundera på ta den alls.
    Ja, i alla fall reagerade jag så.
    Men det är en jävligt effektiv tablett i det korta perspektivet.

Fortsätt nu kämpa, det värsta bör vara över imon tycker jag.
    Där man inte fungerar så bra som människa menar jag då.
    För sen finns ju efterdyningar också, men blek i jämförelse mot AT som kommer först.

hur många meter var det?
  • klyban

Äter du dina anti depressiva läkemedel som vanligt?
    För dessas glöms lätt bort, då de ger extrema beroenden vid längre konsumtion.
    Detta är nått läkare aldrig informerar om, i alla fall inte de 5 försök man försökt med mig att börja med dessa och inte ens av depressiva orsaker.
    Såklart en av gångerna titta doktorn mig i röven med endoskopi, och det första han sa efter undersökningen var att jag var deprimerad.
    Snacka om sitta som en fågelholk där, sen fick jag höra att doktorn hade en del idéer för sig om han inte hittade något.
    De tom skrattade och sa typiskt han.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-23 15:57:54 följande:
    ja, de gör jag, varit noga med dem och tagit samma dos... idag känns de bättre. faktiskt hittills idag varken tagit benzo eller oxy/citodon.. känner mig bara smått skakig/spänd och inget illamående.. liiite ångest.. ska försöka hålla ut till 18 och se... 

Verkar som du är på spåret igen, ett tag verkade det som du tappade allt, och blev lite orolig.
    Samtidigt som jag inte förstod alls varför du sprang in i en vägg.
    Men tänkte det kan vara för du inte visste riktigt vad du gav in dig på, och att du fick en smärre chock.

Om du sen ska trappa ut dina antidepp tab, så är det ingen dans på rosor som jag förstått det.
    Då det kan ge ett MYCKET svårt beroende, detta informerar aldrig läkare om.
    Trappa ut såna har jag inte tillräckligt kunskap om, men troligtvis en mycket långsam uttrappning, och betydligt långsammare än här.
    Men vet Dr. Heather Aahton har en del om detta, hon är en professor i benzo, z-medicner(tex stilnoct) och anti-depp.
    Och har en del scheman på internet vet jag.

hur många meter var det?
  • klyban
    Ricky1312 skrev 2017-11-24 12:58:54 följande:
    Hej jag var med om liknande problem och gör inte som jag gå till läkaren o säg du vill sluta, för mig så sa dom okej och så korta dom ner minna medeciner fast dom jag behövde och väldigt fort så kunde inte gå på jobb osv. Skriv gärna tillbaka så kanske jag kan hjälpa dig eller vi kan hjälpa varandra tänker jag! :) Ta hand om dig go helg

Det blir väldigt konstigt när man vill be om hjälp, och svaret är nu får du xxst sen får du ingen mer.
    Och när det sen dyker upp ett nytt smärttillstånd, så säger man du blir beroende och så kan man stå där med grav smärta.

Så försöka själv bör man göra först, och inser man inte klarar det själv.
    Ja, då är läkaren ett alternativ att verkligen fundera på.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2017-11-24 16:25:30 följande:
    Läkaren gjorde helt rätt i sitt fall. Självklart tycker inte du det då du utvecklat ett beroende.

Gjorde läkaren rätt och ge ett bristfälligt utrappnings schema och antal tabs för detta?
    Vi är ett U-land på detta område.

Men det finns värre ställen, som tex USA där läkare och läkemedelsbolag, som tar NOLL ansvar för göra sina patienter beroende.
    Och som tack för detta, så slutar man tvärt med utskrivningen.
    Och patienten har inte en jävla chans med sin AT och vänder sig till den svarta marknaden.
    Där de rätt snabbt måste vända sig till heroin, då det är billigast.
    Hade dom inte drogat ihjäl sig, så skulle detta bli gigantiska stämningar av detta skulle jag tro och då bristande ansvar från sjukvården.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2017-11-24 16:45:17 följande:
    Att korta ner medicinerna innebär en nedtrappningsplan.... Att vederbörande inte är nöjd är för att denne är inget starkt beroende och då vill man självklart inte bli av med sina tabletter.

Vill den inte bli av med sina tabletter och gått till läkaren och berättat att den vill ha hjälp med att sluta.
    Vi är ett U-land när det kommer till nedtrappning, benzo är sju resor värre med och nedtrappning.

Som tur var har vi en professor och Dr. Heather Ashton på Benzo, som har excellenta scheman, för både benzos, z-mediciner och antidepp.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-24 23:38:41 följande:
    Fan fick någon form av återfall idag och tog 3 citodon och 3 oxascand.. hoppas de inte innebär att jag måste börja om från noll..

Fattar att detta var psykologiskt efter em jobbig dag... suck...

Nä, det ska du inte behöva göra.
    Men visst ett litet steg tillbaka, men inget ovanligt.
    Bara man tar tag i det igen.

Kanske du har någon närstående som kan dela ut tabsen, om det visar sig för svårt och trappa ned.

hur många meter var det?
  • klyban

Din tystnad är oroande, dax och steppa upp och vara din egen person nu.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-12-05 12:16:21 följande:
    Tänkte bara uppdatera att de går bra :) Bara någon enstaka citodon och atarax nu.. 
    Toppen!
    hur många meter var det?
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp