Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Läcker fostervatten?

Ja man kan läcka lite ibland bara. Jag gjorde det, jag var väl i v 41+4 när jag kände att det kom som väldigt vattniga flytningar när jag hade legat ner och reste mig upp. Först trodde jag det var flytningar men morgonen då jag gått exakt 2 veckor över tiden så tyckte jag bindan jag hade på natten var väldigt tung. Så jag ringde förlossningen om överburenhet och misstanke om att jag läckte fostervatten så jag fick komma på kontroll. Läkaren där trodde inte jag läckte men jag fick bli igångsatt ändå. Innan första dosen så gick vattnet med ett plask. Trots att läkaren inte trodde jag läckte så är jag övertygad om det. Hade läkaren kännt på min binda från natten så hade hon nog tyckt annorlunda Synd att ingen sa att jag skulle ta med den bara...

Det finns ingen risk för att vattnet tar slut eftersom det bildas nytt. Däremot finns det risk för infektion så bäst att kolla upp det vid minsta misstanke.

• syntharen
    alade skrev 2017-11-17 16:54:28 följande:

Lukta på det! Fostervatten sägs lukta som hav eller sperma.

Mitt fostervatten luktade sött, verkligen inte hav (och sperma har jag nog aldrig luktat på ).
Svar på tråden Läcker fostervatten?