Blåbär03 skrev 2024-07-04 12:39:35 följande:
Ah okej då. Så skönt att det blev bra tillsist, jag har också haft /har mycket biverkningar av sertralin men läkaren tycker jag ska fortsätta med just denna sorten för att den är bra mot just hälso ångest Så får verkligen hoppas på det!
jo jag mådde ganska dåligt innan jag började med medicinen o Jo jag kände mig ur då också men inte på denna nivån O jag kunde äta fast jag inte riktigt hade någon aptit. men samtidigt så vet jag inte om det är pga medicinen eller ångesten.
medicinen tog jag dom första dagarna på morgonen men mådde ju så dåligt så såg jag att någon skrev att ta den på kvällen i stället så sover man bort det mesta så jag började med det i stället men ja förmiddagarna är värst den paniken i kroppen är inte mänsklig. o hittills så har kvällarna varit hyfsat lugna med lite känsla av ångest men mycket hanterbart
tack hoppas jag också men är rädd att ångesten blir ännu värre när jag ska höja dosen om en vecka
men hue är din ångest nu? Har du någon annan hjälp sidan om, någon att prata med eller så?
Förstår att du har det jobbigt just nu :-/ Ett par tillfällen i livet har min ångest varit sådär kraftig så att jag knappt kan gå utan att få hålla i mig i någon, ha svårt att äta och legat och gråtit mest hela dagarna och känna att jag inte klarar en dag till.
Men det kommer vända! Har du fått någon snabbverkande ångestmedicin du kan ta? Typ Atarax eller benso? Kan vara bra att ha i ett sådant läge.
Är du sjukskriven nu?
Sedan jag fick barn för 15 år sedan så har jag aldrig slutat med medicinen, bara gått upp eller ner i dos och tack och lov så har jag aldrig fått tillbaka den värsta sortens ångest efter det. Jag kan bli utmattad och utslagen men länge sen nu jag hade den förlamande starka ångest som jag upplevt tidigare i livet. Blev en vändning för mig när jag som 30-åring fick adhd-diagnos samt högfungerande autism. Det var och är roten till min ångest och förståelsen för mig själv gör att jag tar en annan hänsyn till mig själv numera vilket ger mindre ångest.
Har gått i terapi många omgångar under åren, men känner inte att jag har behov av det på samma sätt längre.