• Anonym (YAY TOALET­TER)
    Äldre 19 Nov 18:34
    11411 visningar
    15 svar
    15
    11411

    Internationella toalettdagen!

    Visste ni att det var internationella toalettdagen idag!? Vi måste uppmärksamma toaletter nu. Vet ni om att när man skiter och det plaskar upp i röven så kallas det för poseidons kyss? Det är nu något ni vet. Ni får göra vad ni vill med den informationen.

    Ah just det, det är internationella mansdagen också. Ingen verkar veta om det och ingen verkar bry sig. Under internationella kvinnodagen marscherade miljoner feminister världen över för kvinnors rättigheter. Under mansdagen så är det helt tyst. Känns som beviset på att jämställdhetsdebatten är nästintill 100% ensidig. Personligen tycker jag man aldrig kommer kunna uppnå jämställdhet när man helt och hållet åsidosätter en utav två sidor. Det är inte ens så att det bara är radikalfeminister som inte bryr sig om mansfrågor. INGEN feministisk gren bryr sig.

  • Svar på tråden Internationella toalettdagen!
  • Anonym (Peter­)
    Äldre 19 Nov 18:42
    #1

    Menar du att det är män och antifeminister som uppmärksammar Kvinnodagen annars?

    Varför gör inte du och andra nåt av Mansdagen?

  • Äldre 19 Nov 18:47
    #2

    det är även internationella dagen mot barnmisshandel, världsdagen till minne av trafikoffer, amaryllisens dag och interntaionella iktyosdagen.

    Så, ja.... man kan ju diskutera vilken som är mest värd att uppmärksamma........ Personligen valde jag att skänka en mindre summa till Act for Kids....


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (YAY TOALET­TER) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 18:55
    #3
    Anonym (Peter) skrev 2017-11-19 18:42:57 följande:

    Menar du att det är män och antifeminister som uppmärksammar Kvinnodagen annars?

    Varför gör inte du och andra nåt av Mansdagen?


    Förstår inte hur du kom till den slutsatsen? Jag skrev uttryckligen att miljoner feminister världen över marscherar under kvinnodagen, men ingen bryr sig om manliga rättigheter eller problem. Det jag poängterar är hur ensidigt hela jämställdhetsdebatten är.

    Det gör jag väl i och för sig. Jag uppmärksammar att den är idag och hur lite mansfrågor spelar någon roll när man pratar om jämställdhet. 
  • Anonym (YAY TOALET­TER) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 18:56
    #4
    Aniiee skrev 2017-11-19 18:47:59 följande:

    det är även internationella dagen mot barnmisshandel, världsdagen till minne av trafikoffer, amaryllisens dag och interntaionella iktyosdagen.

    Så, ja.... man kan ju diskutera vilken som är mest värd att uppmärksamma........ Personligen valde jag att skänka en mindre summa till Act for Kids....


    Bildresultat för my point you
  • Anonym (kapte­n)
    Äldre 19 Nov 19:00
    #5
    +1
    Anonym (YAY TOALETTER) skrev 2017-11-19 18:55:17 följande:
    Förstår inte hur du kom till den slutsatsen? Jag skrev uttryckligen att miljoner feminister världen över marscherar under kvinnodagen, men ingen bryr sig om manliga rättigheter eller problem. Det jag poängterar är hur ensidigt hela jämställdhetsdebatten är.

    Det gör jag väl i och för sig. Jag uppmärksammar att den är idag och hur lite mansfrågor spelar någon roll när man pratar om jämställdhet. 
    Varför marscherar inte männen på internationella mansdagen kan väl inte vara så svårt att styra upp detta med tanke på att män är så bra projektledare och det är lätt att fixa ihop detta genom sociala medier.
    Varför är män arga på kvinnor för att de i miljontals samlas under kvinnodagen
  • Anonym (Alice­)
    Äldre 19 Nov 19:05
    #6
    Anonym (YAY TOALETTER) skrev 2017-11-19 18:34:32 följande:

    Visste ni att det var internationella toalettdagen idag!? Vi måste uppmärksamma toaletter nu. Vet ni om att när man skiter och det plaskar upp i röven så kallas det för poseidons kyss? Det är nu något ni vet. Ni får göra vad ni vill med den informationen.

    Ah just det, det är internationella mansdagen också. Ingen verkar veta om det och ingen verkar bry sig. Under internationella kvinnodagen marscherade miljoner feminister världen över för kvinnors rättigheter. Under mansdagen så är det helt tyst. Känns som beviset på att jämställdhetsdebatten är nästintill 100% ensidig. Personligen tycker jag man aldrig kommer kunna uppnå jämställdhet när man helt och hållet åsidosätter en utav två sidor. Det är inte ens så att det bara är radikalfeminister som inte bryr sig om mansfrågor. INGEN feministisk gren bryr sig.


    Japp. Helt tyst. Inte en enda man demonstrerar för sina rättigheter. Inte en enda. Inte ens de mest envetna kvinnohatarna och offerkoftorna på FL. Har du ordnat något demonstrationståg eller någon aktivitet. Berätta gärna om det då.
  • Anonym (kapte­n)
    Äldre 19 Nov 19:10
    #7
    Anonym (Alice) skrev 2017-11-19 19:05:30 följande:
    Japp. Helt tyst. Inte en enda man demonstrerar för sina rättigheter. Inte en enda. Inte ens de mest envetna kvinnohatarna och offerkoftorna på FL. Har du ordnat något demonstrationståg eller någon aktivitet. Berätta gärna om det då.
    Var är de stora organisationerna som finns i USA och övriga länder var är de där som har sina egna kanaler som Molyneux och diverse som finns på YT, har de organiserat några event idag eller är de nöjda  med att sprida det sprider på nätet.
  • Anonym (YAY TOALET­TER) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 19:10
    #8
    Anonym (Alice) skrev 2017-11-19 19:05:30 följande:
    Japp. Helt tyst. Inte en enda man demonstrerar för sina rättigheter. Inte en enda. Inte ens de mest envetna kvinnohatarna och offerkoftorna på FL. Har du ordnat något demonstrationståg eller någon aktivitet. Berätta gärna om det då.
    Måste man vara kvinnohatare för att bry sig om manliga problem? Inte undra på att världen suger och att jämställdhet aldrig kommer att ske.
  • Anonym (YAY TOALET­TER) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 19:10
    #9
    Anonym (Alice) skrev 2017-11-19 19:05:30 följande:
    Japp. Helt tyst. Inte en enda man demonstrerar för sina rättigheter. Inte en enda. Inte ens de mest envetna kvinnohatarna och offerkoftorna på FL. Har du ordnat något demonstrationståg eller någon aktivitet. Berätta gärna om det då.
    Måste man vara kvinnohatare för att bry sig om manliga problem? Inte undra på att världen suger och att jämställdhet aldrig kommer att ske.
  • Anonym (YAY TOALET­TER) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 19:10
    #10
    Anonym (Alice) skrev 2017-11-19 19:05:30 följande:
    Japp. Helt tyst. Inte en enda man demonstrerar för sina rättigheter. Inte en enda. Inte ens de mest envetna kvinnohatarna och offerkoftorna på FL. Har du ordnat något demonstrationståg eller någon aktivitet. Berätta gärna om det då.
    Måste man vara kvinnohatare för att bry sig om manliga problem? Inte undra på att världen suger och att jämställdhet aldrig kommer att ske.
  • Anonym (YAY TOALET­TER) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 19:12
    #11
    Anonym (YAY TOALETTER) skrev 2017-11-19 19:10:55 följande:
    Måste man vara kvinnohatare för att bry sig om manliga problem? Inte undra på att världen suger och att jämställdhet aldrig kommer att ske.
    Ursäkta spammet, fick lagg och så kom allting ut och självklart kan man inte editera eller radera något haha.
  • Anonym (YAY TOALET­TER) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 19:15
    #12
    Anonym (kapten) skrev 2017-11-19 19:00:10 följande:
    Varför marscherar inte männen på internationella mansdagen kan väl inte vara så svårt att styra upp detta med tanke på att män är så bra projektledare och det är lätt att fixa ihop detta genom sociala medier.
    Varför är män arga på kvinnor för att de i miljontals samlas under kvinnodagen
    Det är ingen som är arg för att de samlas under kvinnodagen. Du likt den tidigare skribenten missar helt min poäng med att dessa människor påstå sig vara för jämställdhet och sedan skiter blankt i områden där män har det sämre. Du själv verkar också vara rätt bitter så fort man pratar om manliga problem. Likadant blir väldigt många feminister sura och bittra när man tar upp ämnet. Tydligen hatar man då kvinnor. Det hela är rätt patetiskt faktiskt. 
  • Äldre 19 Nov 19:17
    #13
    Anonym (YAY TOALETTER) skrev 2017-11-19 18:56:05 följande:
    Bildresultat för my point you
    Nejdå, jag fattade din poäng, jag bara höll inte med om den.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Anonym (Alice­)
    Äldre 19 Nov 19:19
    #14
    Anonym (YAY TOALETTER) skrev 2017-11-19 19:10:22 följande:

    Måste man vara kvinnohatare för att bry sig om manliga problem? Inte undra på att världen suger och att jämställdhet aldrig kommer att ske.


    Jag pratar inte specifikt om dig, men det finns många kvinnohatande offerkoftor på FL. Inte ens de har organiserat demonstrationståg eller andra aktiviteter. De kanske är ganska nöjda med tillvaron ändå. Tydligen. Som sagt. Vad har du själv gjort?
  • Anonym (kapte­n)
    Äldre 19 Nov 19:23
    #15
    +1
    Anonym (YAY TOALETTER) skrev 2017-11-19 19:15:29 följande:
    Det är ingen som är arg för att de samlas under kvinnodagen. Du likt den tidigare skribenten missar helt min poäng med att dessa människor påstå sig vara för jämställdhet och sedan skiter blankt i områden där män har det sämre. Du själv verkar också vara rätt bitter så fort man pratar om manliga problem. Likadant blir väldigt många feminister sura och bittra när man tar upp ämnet. Tydligen hatar man då kvinnor. Det hela är rätt patetiskt faktiskt. 
    Du är ju tydligen upprörd över att internationella mansdagen inte uppmärksammas finns väl inget att uppmärksamma om män inte likt kvinnor på internationella kvinnodagen genom diverse event synliggör manliga problem.
Svar på tråden Internationella toalettdagen!