får inte resa för mina föräldrar
Ja dessvärre är alla familjehem +socialen bara ute efter att tjäna pengar och har antagligen inte gått vidare med detta öht. Hoppas du får flytta hem snart </3
Till dig ts så ligger det till såhär. Precis som du hört så kan Soc gå emot föräldrar vid LVU och skriva på i deras ställe men oftast vill de inte göra det om föräldrarna är emot att deras barn reser med familjehemmet. Även om samhället ( Soc) tagit över vårdnaden om barnet/ungdomen så vill de samarbeta med föräldrarna så mycket som möjligt och inte göra tvärtemot föräldrarnas vilja då länge det inte är skadligt för barnet. Familjehemmen talar nog sanningen när de säger att det inte går. Som Familjehem så har jag varit med om det flera gånger. Någon gång har det lyckats när jag legat på och tjatat och tjatat på Soc men inte alltid. När jag var ny som Familjehem så visste jag inte ens att de kunde skriva på och trodde att det aldrig gick om föräldrarna vägrade. Men nu vet jag hur det ligger till och är envis om det från början.
Är inte roligt att behöva lämna bort ett barn och resa iväg. Gjorde det en gång men kunde inte ha en bra semester då jag bara undrade hur han hade det i jourhemmet.