Inlägg från: Anonym (ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ts)

får inte resa för mina föräldrar

Min fråga är till dom som är familjehem eller dom som bor/bott i som varit med om samma. Jag har bott i familjehem några år i 4 olika och alla familjehem har rest och jag har fått bo i jourhem pga mina föräldrar godkänner inte det. Det jag fått reda på nu är att om ett barn/tonåring har LVU (som jag har) KAN soc skriva på istället för föräldrarna men på dom (familjhemmen) har det låtit som att det är omöjligt eftersom mina föräldrar inte godkänner/skriver på.Jag vet inte om dom ljugit eller om dom eller soc inte vill gå emot mina föräldrar.

några som varit med om samma som vet hur svårt eller lätt det varit som familjehem att soc skriver på istället för föräldrarna?

• Svar på tråden får inte resa för mina föräldrar
  • Anonym (ts)
    Anonym (Suck.....) skrev 2017-11-19 21:22:36 följande:
    Hoppas du inte misstycker men jag undrar lite över varför du varit i fyra olika familjehem? Vet ju inte hur gammal du är men för mig som är familjehem så tycker jag att det är många. Har du inte trivts i hemmen?

Måste vara jobbigt att komma in i en ny familj gång på gång och få känna trygghet?
    Jag flytta till familjehem eller jag flytta till jourhem först men jag flytta från mina föräldrar för 4 år sen och dom är inte öppna med varför jag fått flytta från familjehem, det är dom eller soc som avbryter och det enda dom säger till mig är att det är det bästa för mig. Jag kan inte själv välja att flytta för att jag inte trivs. 
  • Anonym (ts)
    Anonym (Prata med dom) skrev 2017-11-19 23:05:18 följande:

Men varför godkänner inte dina föräldrar det? Försök prata med dem..? Annars borde ju soc kunna få dem att skriva på. Känns inte som familjehemmen har velat att du ska följa med om de inte kunnat ordna det på

något sätt :(

Jag har ingen kontakt med dom och socsekreteraren har sagt att dom har försökt prata med dom om det men har inte sagt nåt om att hon eller nån kan skriva på för dom. familjehemmet kommer åka bort i nästan 2 veckor och dom går inte med på att jag bor hos vänner etc, jag måste bo i ett jourhem som jag inte vill.
Svar på tråden får inte resa för mina föräldrar