Inlägg från: Anonym (Nopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nopp)

får inte resa för mina föräldrar

Anonym (ts) skrev 2017-11-20 22:02:47 följande:
    Jag har ingen kontakt med dom och socsekreteraren har sagt att dom har försökt prata med dom om det men har inte sagt nåt om att hon eller nån kan skriva på för dom. familjehemmet kommer åka bort i nästan 2 veckor och dom går inte med på att jag bor hos vänner etc, jag måste bo i ett jourhem som jag inte vill.
    Du kan inte bo hos en familjemedlem eller släkting till dina familjehemsföräldrar? 
  • Anonym (Nopp)
    Anonym (Usch :() skrev 2017-11-20 20:09:05 följande:
    Fy fan rent utsagt vad vidrigt av dig!!!!

Räcker det inte att barnen tvingas bo med dig nu ska du även beröva dem att fira jul med sina föräldrar!

Bedrövligt!!!

Soc betalar mer än gärna semesterresor så att du "sparat ihop" av ersättningen är antingen lögn alternativt så har du ALLDELES för hög ersättning och den borde omgående sänkas!
    Nu får du väl ändå ta och ge dig? Begriper du inte att det inte är synd om alla föräldrar som får sina barn omhändertagna? Visst finns det fall där socialtjänsten begått ett misstag, men de flesta fall är ändå självförvållande. 

Förstår du inte att det finns föräldrar som missbrukar droger, alkohol och diverse tabletter? Tror du att alla föräldrar i hela vårt avlånga land är nyktra, omhändertagande och bra föräldrar som aldrig slagit sina barn? Lever du i Utopia eller? 

Var realistisk och inse att det finns biologiska föräldrar som slår sina barn, misshandlar dem psykiskt, dricker, tar droger och försummar barnen. 

Sedan finns det föräldrar som INTE krigar för att få hem sina barn. En kompis jag hade i tonåren blev placerad i jourhem. Ingen av föräldrarna krigade för att få hem henne. Pappan träffade aldrig sin dotter och mamman träffade inte sin dotter på ett år. 
  • Anonym (Nopp)
    Anonym (Usch :() skrev 2017-11-21 12:35:14 följande:
    Allt det du beskriver går enkelt att motverka och därigenom låta familjen fira nykter och mysig jul tillsammans! Men det är självklart svårt när dem blivit placerade i en familj som motverkar umgänge och hemflytt pga sin egen girighet.

Vi sa ALDRIG nej till semesterresor, det ingår i budgeten. Däremot var det väldigt få familjehem som ville ha med placerade barn eftersom dem inte tillhör familjen och gemenskapen.

Sedan verkar din sokkontakt brutit rejält mot sekretessen eftersom du vet detaljer som du inte har med att göra och som barn ej kan ha berättat.

Dom borde anmälas och så även du.

Stackars barn
    Hur ska man motverka detta? 

Min mamma var/är alkholist och blir aggressiv när hon dricker. När jag var liten hade hon två kontaktpersoner på socialen som skulle hjälpa henne ut i arbetslivet och då med väldigt enkla praktikplatser, utöver dessa två personer hade hon en psykolog, och en skötare som hon gick i KBT hos. Hon hade en läkare inom psykiatrin. Hon hade även kontakt med beroendemottagningen. 

Hjälpte allt detta? Nej. Min mamma var inte ens nykter på mina födelsedagar. Hon kunde inte ens hålla sig nykter när jag tog hem kompisar. När jag fyllde år önskade jag mig bara en enda sak av henne och det var att hon skulle vara nykter när mina kompisar kom över på födelsedagsfirande. Gjorde hon det? Nej. 

Min mamma har både fysisk och psykiskt misshandlat mig, hon har medvetet förstört saker som betytt mycket för mig bara för att hämnas (bland annat en teckning jag gjorde på bilden i skolan som jag fick mycket beröm för. Den rev hon i sönder.).

Som barn brukade jag drömma om, och hoppas att jag blivit förväxlad som bebis på BB och att en annan familj skulle komma och hämta mig. 
Svar på tråden får inte resa för mina föräldrar