• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Intenuintesåhär
    Solen2 skrev 2018-03-15 20:53:54 följande:

Åh, vad härligt. Själv så är det 2v kvar till RUL.

Känner mig mest tjock och ingen direkt mage.

Hur är det för er andra?

Rätt bra faktiskt. Känner mig också tjock och valrossaktig men sedan står man där naken framför spegeln och tänker att jovisst är man gravid, sådan kula skapas inte av enbart chips.

Är det ditt första barn?

Rul på tisdag nästa vecka, längtar!
  • Solen2
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-15 21:29:21 följande:

Rätt bra faktiskt. Känner mig också tjock och valrossaktig men sedan står man där naken framför spegeln och tänker att jovisst är man gravid, sådan kula skapas inte av enbart chips.

Är det ditt första barn?

Rul på tisdag nästa vecka, längtar!

Ja, det är första. vi har längtar i 3,5år så detta är en liten ivf bebis. (4 omgångar ivf tog det). Så allt känns lite overkligt.
  • Isathe

Känner mig också mest tjock, ska på rul om 2 veckor och räknar ner. Orolig att man ska se några fel på den lilla eller att den inte lever alls....

• Solen2
    Isathe skrev 2018-03-16 08:08:57 följande:

Känner mig också mest tjock, ska på rul om 2 veckor och räknar ner. Orolig att man ska se några fel på den lilla eller att den inte lever alls....

Det är jag mest orolig för också, att den inte ska leva.
  • Intenuintesåhär
    Solen2 skrev 2018-03-16 21:15:54 följande:

Det är jag mest orolig för också, att den inte ska leva.

Känner ni några rörelser än?
  • ensamärstark
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-16 21:57:01 följande:

Jag känner ingenting ännu. Vecka 19
  • 3hjärtan
    Intenuintesåhär skrev 2018-03-16 21:57:01 följande:

Flera ggr per dag v21. Började med fladder i v17
  • kaeg

Jag hade ju uppe detta med att känna rörelser och puffar tidigare här i tråden, kände minimalt fladder ibland medan med de andra tre känt tidigare.

Fick min misstanke bekräftad vid RUL att moderkakan sitter i framvägg av livmodern och dämpar utåt. Aldrig haft så tidigare. v18+6 idag tror jag enligt RUL och känner dagligen puffar, men ännu inget kännbart utanpå vilket det tidigare varit... lite mer vadderad själv också än tidigare graviditet.

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Intenuintesåhär
    kaeg skrev 2018-03-17 12:43:37 följande:

Jag hade ju uppe detta med att känna rörelser och puffar tidigare här i tråden, kände minimalt fladder ibland medan med de andra tre känt tidigare.

Fick min misstanke bekräftad vid RUL att moderkakan sitter i framvägg av livmodern och dämpar utåt. Aldrig haft så tidigare. v18+6 idag tror jag enligt RUL och känner dagligen puffar, men ännu inget kännbart utanpå vilket det tidigare varit... lite mer vadderad själv också än tidigare graviditet.

Ah, då har du som mig.

Jag har också moderkakan i framvägg, fick se det i vecka 14 tror jag det var. Har också haft moderkakan i bakvägg förra graviditeten och kände vid samma tid som nu rörelser varje dag. Nu känner jag kanske varannan och då bara något snabbt fladder.

Stoppar fett rörelserna något rörelserna något? Jag har också lite vaddering kring magen så att säga.

Vi är samma vecka också, samma dag till och med.
  • kaeg

Intenuintesåhär - Hag tror helt klart bukfett vadderar... blir lite stötdämpande utåt. Utan det är deg mindre ivägen mellan livmoder och hud.

Kul med samma datum. Blev flyttad 5dagar vid RUL men känns ändå som att datumen aldrig stämmer för min del. Gått över 6-10dsgsr sista två graviditeterna, så vi får se.

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018