• AnnnaEm

GRAVID BF AUGUSTI 2018

Hej och stort grattis till plusset +++

Har precis plussat med BF i början av augusti (lite oklart när senaste mensen började hehe så osäker på datum). Mitt andra barn, min förstfödda är enbart 4månader (!!). Är 20 år och förlovad med min sambo som är två år äldre än mig. Pluggar just nu på distans samtidigt som jag är hemma med lillen. Sambon jobbar heltid. Flyttar snart till Halland!

Liiite nervöst med nr 2 såhär tätt inpå. Inte direkt planerat... Jaja, så är livet!

??

Berätta lite om er själva, kanske vart i Sverige ni bor, ålder och familjesituation :)

• Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018
  • Intenuintesåhär
    emizz skrev 2018-07-01 10:27:02 följande:

Hej mår helt okej tycker jag :) lite små krämpor men det hör ju till! Tycker dagarna går väldigt långsamt nu bara...

JAG MED! Tiden har flugit iväg fram tills för ett par veckor sedan. Nu räknar man bara ner tycker jag.
  • Milou3

Hur många dagar har ni kvar?

Jag är själv rätt ordentligt stor nu och redigt trött på att vara gravid. Orolig att min plutt inte vänt sig med huvudet ner då jag känner huvudet strax höger ovanför naveln.

Illamående, halsbränna och ligamentsmärtor mellanåt.

36 dagar kvar till Bf!

• emizz
    Milou3 skrev 2018-07-01 19:54:19 följande:

Hur många dagar har ni kvar?

Jag är själv rätt ordentligt stor nu och redigt trött på att vara gravid. Orolig att min plutt inte vänt sig med huvudet ner då jag känner huvudet strax höger ovanför naveln.

Illamående, halsbränna och ligamentsmärtor mellanåt.

36 dagar kvar till Bf!

Har 59 dagar kvar :( känns som evigheter då jag går hemma med graviditetspenning.

Min lille har inte heller vänt sig ännu! Har du fått någon tid till vändningsförsök?
    #pojke- 09# #flicka -11# #pojke bf aug-18#
  • Milou3
    emizz skrev 2018-07-01 22:26:51 följande:

Har 59 dagar kvar :( känns som evigheter då jag går hemma med graviditetspenning.

Min lille har inte heller vänt sig ännu! Har du fått någon tid till vändningsförsök?

Jag ska till min bm nu på fredag och har den inte vänt sig då får jag en tid men jag tror inte jag vill. Tycker det känns superläskigt med vändningsförsök och min sambos mamma miste ett barn pga ett vändningsförsök ( visserligen på 80-talet men ändå).

Men kejsarsnitt känns inte heller bra :( och absolut inte att föda i säte heller.

Får helt enkelt hålla mina tummar att han vänder sig.
  • emizz
    Milou3 skrev 2018-07-02 15:52:42 följande:
    Jag ska till min bm nu på fredag och har den inte vänt sig då får jag en tid men jag tror inte jag vill. Tycker det känns superläskigt med vändningsförsök och min sambos mamma miste ett barn pga ett vändningsförsök ( visserligen på 80-talet men ändå).

Men kejsarsnitt känns inte heller bra :( och absolut inte att föda i säte heller.

Får helt enkelt hålla mina tummar att han vänder sig.
    Usch förstår din känsla, har exakt samma!!! Håller alla tummar och tår på att de vänder sig.
  • kaeg

Finns en hem massa tips på rörelser för att gå bebis att självmant vända sig. Yngsta dottern låg i säte flera veckor och o v36 vända hon spontant efter att jag i ca 5-6dagar gjort rörelseprogram hemma. Vid ultraljuds koll låg hon äntligen rätt!

Denna bebis har legat rätt och ruckbar i flera veckor, men nu för en vecka sedan backat upp och ligger nu lite på tvären utan fosterskador nedåt... för mycket plats kanske? v34+2 idag, så är en bit kvar...

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • mkess

Min tvåa vände sig själv i v39-40, så skulle inte ge upp hoppet än ni med sätesbebisar! Jag sa också nej till vändningsförsök, gjorde allt som tipsades om på spinningbabies.com istället. När jag kom in till mitt snitt i v39+5 låg hon rätt helt plötsligt. :)

• kaeg
    kaeg skrev 2018-07-03 00:35:59 följande:

Denna bebis har legat rätt och ruckbar i flera veckor, men nu för en vecka sedan backat upp och ligger nu lite på tvären utan fosterskador nedåt... för mycket plats kanske? v34+2 idag, så är en bit kvar...

Inte fosterskador, fosterdelar. Oj oj vad autokorrekt är jobbigt ibland när man skriver snabbt. Sista ultraljudet låg nacken sim nedersta del,
    * Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * BF aug 2018
  • Milou3
    mkess skrev 2018-07-03 07:06:16 följande:

Min tvåa vände sig själv i v39-40, så skulle inte ge upp hoppet än ni med sätesbebisar! Jag sa också nej till vändningsförsök, gjorde allt som tipsades om på spinningbabies.com istället. När jag kom in till mitt snitt i v39+5 låg hon rätt helt plötsligt. :)

Skönt att höra! :)
  • emizz

55 dagar kvar :) nedräkning pågår och nästa vecka är det TUL då får jag se honom igen <3

Svar på tråden GRAVID BF AUGUSTI 2018