Skolan nekar ledighet
Då tror jag verkligen de jobbar mycket de två veckorna också..
Går något av dina barn i trean?
Då tror jag verkligen de jobbar mycket de två veckorna också..
Går något av dina barn i trean?
Jobbar du själv i skolans värld?
Handlar även om en inställning, du kan säkert inte vara ledig två veckor från ditt jobb om din chef nekat dig ledighet.
Hur ska du ta ikapp att du lärt dina barn att skolan är så oviktig att man kan vara borta två veckor utan konsekvenser.
Då är det säkert så att ni kanske försökt ta ledigt när det är nationella prov eller så är det så att dina barn redan ligger lite efter kunskapsmässigt.
Hur ska ni veta vad de ska jobba med när ni är iväg? Läraren har ingen skyldighet att serva er med det..
Kanske är därför de nekar er ledighet nu, då hemskolning bara är tillåtet i Sverige vid vissa väldigt speciella fall.
Det är ju som att prata för döva öron.,Vad vill du egentligen med den här tråden?
JAg jobbar som lärare och på min skola får vi mentorer bevilja upp till 10 dagar/läsår. MEN vi kan/ska också neka om det är ledighet som ligger under nationella prov, eleven redan ligger efter kunskapsmässigt eller om det finns andra skäl till att ledighet inte är lämplig.
Av vilken anledning har ni fått det beviljat? Och hur längesen var det?
Du vill ju bara att vi ska hålla med om vad du tycker.. Vi är flera som försöker förklara för dig emn det är som att prata för döva öron.