Farmor gör skillnad på barnbarn
Känner mig arg, sårad, ledsen...
Min svärmor, alltså farmor till mitt barn, har två barnbarn, min sambo är pappa till båda barnen.
En på 15 år som inte är mitt barn och vår gemensamma snart 2 år.
Farmor är snäll, ställer upp med barnvakt när hon kan, gosar, älskar mitt barn väldigt mycket. Det vet jag. Men under dessa två åren mitt barn har levt, har hon aldrig någonsin köpt en liten present, varken födelsedagspresent eller julklapp.
Ni tycker säkert att jag låter dum och att jag är en sån människa som bara vill ha och ha.
Det är inte så... jag blir bara ledsen för farmor inte tänker på mitt barn någon gång och gör sån tydlig skillnad... :(
Farmorn jobbar och tjänar jättebra. Jag är arbetssökande och min sambo pluggar. Det är vårt barn och vårt ansvar, absolut!!
15 åringen alltså mitt bonusbarn får titt som tätt presenter nästan varje / varannan månad av farmor. Allt från en tröja till 1000 kr.
Nyligen var farmor på Ullared. Kom hem med deoset och en morgonrock, massa saker till alla hennes andra barn men ingenting till min sambo eller vår tvååring.
Varje gång görs detta framför oss.
Jag har naturligtvis tagit upp detta med min sambo, även han tycker det är konstigt men säger att han inte kan prata med sin mor om det.
Är inte det här konstigt? eller är det jag som är överkänslig?..
Jag fasar för julen nu och min största rädsla är att det ska fortsätta och att mitt barn ska någon gång märka orättvisan...
Jag behandlar bonusbarnet rättvist. Gör aldrig någon skillnad på mitt eget barn eller bonusbarnet.
Borde jag prata med min svärmor eftersom min sambo vägrar?
Hur kan jag isåfall lägga upp det till henne?