Inlägg från: Anonym (En till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till)

Mammor som ammar och snusar?

Jag slutade tvärt när jag fick reda på jag var gravid men hade hela tiden tanken på att det var under en begränsad tid. Hade inte tänkt på att nikotinet går över i bröstmjölken utan den tanken slog mig när barnet var fött och jag ville ta min efterlängtade snus..

Jag klarade en månad ungefär innan jag hade trillat ner i snusburken igen, och gud vilket dåligt samvete jag hade, och jag läste all information jag kunde komma över för att på nåt sätt rättfärdiga det även fall jag innerst inne visste att jag gjorde fel. Bestämde mig en dag att låta bli att köpa snus själv, men då sambon snusar så började jag gå och snatta ur hans dosor. Ett tag blev det ganska många prillor, Ett tag höll jag mig till en och samma snus hela dagen, plockade ut ibland och stoppade in samma igen (superäckligt, men då hade jag iallafall bara snusat en)

En dag när mitt barn var ungefär 5 månader kände jag bara att nu fick det fan vara bra, såhär jävla självisk tänker jag inte vara. Barnet är snart ett år och jag har fortfarande inte tagit en snus sedan den dagen, knappt varit sugen. Är gravid med andra barnet nu så jag kommer förmodligen inte ha någon paus i amningen. Men den dagen jag har ammat färdigt, då tänker jag börja igen, men aldrig igen på andras bekostnad.

Spontant så tycker jag att det är bra att du snusar så lite. Vad du än gör så trappa inte upp. Kanske du också bara vaknar upp och kan sluta? Att falla tillbaka i ett beroende i en ganska omtumlande och kanske jobbig tid som det kan vara med en nyfödd kanske inte är så konstigt, även om det är fel. Känns det lättare att sluta om du vet att det inte är för alltid?

Svar på tråden Mammor som ammar och snusar?