Mammor som ammar och snusar?
Hej!
Har nog läst alla trådar som finns om det här och vet väl egentligen vad som gäller.. Men måste ändå fråga om det finns fler som jag där ute! Jag ammar min 6-månaders bebis och har tyvärr fallit dit på snuset igen. Jag VET att det inte är bra, men letar hela tiden "bevis" på att det inte är så himla farligt ändå. Jag KAN inte hålla mig. Jag har ett bra liv, men känt på senaste att ångesten smyger sig på och det enda jag kan se fram emot är en snus. Har varit deprimerad tidigare och känner att jag är "nära" det igen. Har nästan panik att bebisen måste börja äta nu (men hon är inte så intresserad), samtidigt som jag läser att det är bättre att amma och snusa än att sluta amma. Min ångest när jag INTE har en snus att se fram emot är hemsk, och ångesten när jag ammar min bebis är också hemsk. Behöver egentligen inte veta om det är dåligt eller inte, för det vet jag att det är, utan bara höra om det finns fler som jag där ute. Tror inte att någon i min närhet skulle tro att jag skulle kunna göra något sånt här, då jag i övrigt är extremt noga med både ekomat, ekokläder, ekoleksaker osv..
Snusade inte under graviditeten men känt ett enormt sug VARJE dag, trots Onico! För några veckor sedan kunde jag bara inte stå emot och nu är jag igång. Snusar 4 General portion white mini per dag..
Med vänlig hälsning, bad mum :(