Mammor som ammar och snusar?
Ja, det var likadant för mig, men jag var mycket värre. Jag snusade mycket mer än du gjorde, och det redan på BB, samt att jag inte heller höll upp helt under graviditeten. Givetvis inte bra, men, ja... du vet :(
Det jag tänkte på var att bebisen sannolikt blir beroende av nikotin och på så vis beroende av att amma. Mina barn har varit väldigt fästa vid bröstet och det kanske skulle varit annorlunda utan snusen. Det har dock gått bra att sluta amma rakt av när jag bestämt mig för det (omkring ca 2 års ålder för barnen).
Nu, några år senare, kan jag såklart inte märka någonting på barnen. Jag försöker ständigt sluta snusa, främst för att inte vara en dålig förebild för dem, och för att det finns bättre saker att lägga pengarna på, men det är svårt för mig.
Jag är lite orolig för att de skall ha lättare att falla in i ett beroende senare i livet i och med att de redan varit beroende. Jag tänker dock göra allt i min makt för att se till att det inte blir rökning, och tänker tala emot snus också.
Du behöver inte må sämre än du gör. Det du gör just nu kommer med största sannolikhet inte innebära någonting alls för din bebis, nu eller i framtiden.