• Mamman123

Svaga streck

Hej!

Nu vill jag få lite diskussion här o höra erfarenheter! Sista mens 27 oktober och har plussat på Stickan MEN får mycket svagare streck än med mina två tidigare barn där jag plussade starkt direkt Testade i söndags o fick väl synligt streck på "testa tidigt" och tog då ett till och fick en skugga av strecket på ett vanligt. Tog ett till vanligt test idag på morgonen. Syndes mer på detta test än det vanliga i söndags men ändå inte alls lika starkt som kontroll-linjen. Är ju ändå rätt många dagar efter bim.. har oregelbunden mens så har inte 100 koll. Men typ i torsdag- fredags kanske! Även fast man inte vill tänka så så tänker man ju missfall i bakhuvudet! :S!

Så, erfarenheter? Tankar? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-26 14:14
    Svagt streck i fredags menade jag ju, inte i söndags

• Svar på tråden Svaga streck
  • Jsv17

Jag tror absolut att svaga test, som inte ökar alls eller tom minskar kan vara ett tecken på att något inte är riktigt rätt. Men jämföra mellan olika graviditeter har iaf inte stämt på mig min första grav (MA v.11) fick jag ett jättestarkt streck direkt, starkare än kontrollstrecket bim +2, och de andra testerna där efter riktigt riktigt starka (graviditeten var oplanerad så testade ett par ggr innan jag verkligen kunde ta in att jag var gravid)

Nu testade jag neg på bim enligt app, OCH neg på bim enligt min längsta cykel någonsin (varierade mellan 27-31 dagar) plussade supersvagt bim +2, neg på digital, fick ett något nyans starkare streck bim+3 och positivt på digital 1-2 v. Samma dag fick jag lite bruna flytningar och var säker på ett begynnande MF, men nä då de avtog och nu är jag i v.39 och väntar på att förlossningen ska dra igång

Så om de ökar (om än långsamt) så skulle jag inte tolka det som något dåligt, inte heller svaga streck även om man är efter bim, jag tror det är olika när ägg fäster osv som påverkar sånt.

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Mamman123
    Jsv17 skrev 2017-11-26 23:42:22 följande:

Jag tror absolut att svaga test, som inte ökar alls eller tom minskar kan vara ett tecken på att något inte är riktigt rätt. Men jämföra mellan olika graviditeter har iaf inte stämt på mig min första grav (MA v.11) fick jag ett jättestarkt streck direkt, starkare än kontrollstrecket bim +2, och de andra testerna där efter riktigt riktigt starka (graviditeten var oplanerad så testade ett par ggr innan jag verkligen kunde ta in att jag var gravid)

Nu testade jag neg på bim enligt app, OCH neg på bim enligt min längsta cykel någonsin (varierade mellan 27-31 dagar) plussade supersvagt bim +2, neg på digital, fick ett något nyans starkare streck bim+3 och positivt på digital 1-2 v. Samma dag fick jag lite bruna flytningar och var säker på ett begynnande MF, men nä då de avtog och nu är jag i v.39 och väntar på att förlossningen ska dra igång

Så om de ökar (om än långsamt) så skulle jag inte tolka det som något dåligt, inte heller svaga streck även om man är efter bim, jag tror det är olika när ägg fäster osv som påverkar sånt.

Tack för svar. Ja jag kände med att det iaf var lite starkare andra gången! Men man jämför ju alltid med hur det var innan!

Tänker min att jag tar ett test på typ onsdag o hoppas på ännu starkare! Känner mig iaf sjukt gravid, haha, med tuttar dom värker och svullen mage ;)
  • Ninnikarin

Ett streck är alltid ett streck. Utan gravidhornoner hade det ju i nte blivit något steck alls?

• Mamman123
    Ninnikarin skrev 2017-11-27 21:41:22 följande:

Ett streck är alltid ett streck. Utan gravidhornoner hade det ju i nte blivit något steck alls?

Nä det förstår jag också! Att jag är gravid just nu är jag fullt medveten om :) diskussionen handlade om svaga streck efter bim!
  • Alexandra93

Jag fick väldigt svagt plus på bimdagen förra månaden, blev något starkare efter någon dag men sen kom blödningen så för mig blev det ett tidigt mf.. kände nästan på mig att något var fel för att testen aldrig blev starkare.

Nu har jag dock plussat igen svagt men är endast på bim-4 så hoppas på att det ska gå vägen denna gången!

Lycka till för dig :)

• Mamman123
    Alexandra93 skrev 2017-11-27 22:32:08 följande:

Jag fick väldigt svagt plus på bimdagen förra månaden, blev något starkare efter någon dag men sen kom blödningen så för mig blev det ett tidigt mf.. kände nästan på mig att något var fel för att testen aldrig blev starkare.

Nu har jag dock plussat igen svagt men är endast på bim-4 så hoppas på att det ska gå vägen denna gången!

Lycka till för dig :)

Ja vi får hålla tummarna för oss!!! Tar ett test till imorgon och hoppas på att plusset blir starkare o starkare :) när tänker du ta nästa test? Testgalning dom jag är ;)
  • Alexandra93
    Mamman123 skrev 2017-11-28 05:53:21 följande:

Ja vi får hålla tummarna för oss!!! Tar ett test till imorgon och hoppas på att plusset blir starkare o starkare :) när tänker du ta nästa test? Testgalning dom jag är ;)

Ja jag håller tummarna!

Jag är också testgalen så tar test typ hela tiden! Haha

Ser ut såhär än så länge :)

• Mamman123
    Alexandra93 skrev 2017-11-28 08:07:52 följande:

Ja jag håller tummarna!

Jag är också testgalen så tar test typ hela tiden! Haha

Ser ut såhär än så länge :)

Vad härligt med två streck! :) så spänd och nervös för hur mina streck ser ut i morgon!!!
  • Alexandra93
    Mamman123 skrev 2017-11-28 13:26:10 följande:

Vad härligt med två streck! :) så spänd och nervös för hur mina streck ser ut i morgon!!!

Ja det ökar ju än så länge så då är jag nöjd, ska ta ett digitalt om några dagar tänkte jag :)
  • Anonym (Tveksam)

Behöver hjälp med att tyda dessa två test. Clearblue båda 2. Stav.

Den ena är Clearblue tidig detektion & den andra är med snabb detektion. Den med tidig ska det bara vara ett rakt lodrätt streck i den stora rutan och den andra ska det visas ett plus. Den med tidig tog jag den 24/11 som då ska vara ett streck & den med snabb tog jag 27/11.

Tacksam för svar. Förlåt om det blev snurrigt med denna text.

Svar på tråden Svaga streck