• theprobiker

    Felaktigt anklagad för otrohet, klamydiatest.

    Hej jag har just fått ett stort problem. Det kom hem ett brev till oss för ett par dagar sedan.

    Det stod att jag blivit angiven för att ha legat med någon som nu har klamydia.

    Till historien hör att jag varit gift i 3 år. Och det är närmare 4 år sedan jag varit med någon annan.

    Dessutom var brevet skickat från ett helt annat län.

    Hur kan detta ha gått till, felaktigt angiven? Anmäld långt tillbaka?

    Hur kan jag bevisa att jag är oskyldig för min fru? Jag har redan skrivit ett intyg på att jag vet att klamydiatestet kommer vara rent.

  • Svar på tråden Felaktigt anklagad för otrohet, klamydiatest.
  • Anonym (.)

    Kanske är din fru som angivet dig...

    Ett rent test borde väl övertyga henne?

  • nevermind

    Jag hade klamydia i cirka fem år utan att veta något. Sånt där kan ta tid. Jag bodde i England och där verkar de inte ha någon smittspridnings-vad det nu heter. Annars hade jag fått uppge exen som jag inte träffat på 10 år...

  • Anonym (K)

    En kompis till mig fick ett sånt också som gällde för en person han varit med för 8 år sedan! Han hade sambo sedan fyra år så där var det inte så glada miner heller.

  • theprobiker

    Jag har även gjort test efter att vi träffades, så jag vet att jag inte har något sen tidigare.

    Men det är konstigt att vi fick ett brev där jag är angiven. Kan man ange fel person?

  • Anonym (Fiona)
    theprobiker skrev 2017-11-26 13:18:01 följande:

    Jag har även gjort test efter att vi träffades, så jag vet att jag inte har något sen tidigare.

    Men det är konstigt att vi fick ett brev där jag är angiven. Kan man ange fel person?


    Det är klart att man kan ange fel person.
    Man kan lägga till eller dra ifrån som det behagar även om det är dumt.

    Själv kan jag ärligt säga att jag inte namngett alla tio år tillbaka i tiden om det skulle bli aktuellt. Inte en chans. Ingen mer än jag  och berörda person vet om det som hände.
  • Anonym (MD)
    theprobiker skrev 2017-11-26 13:18:01 följande:

    Jag har även gjort test efter att vi träffades, så jag vet att jag inte har något sen tidigare.

    Men det är konstigt att vi fick ett brev där jag är angiven. Kan man ange fel person?


    Men personen som angett dig vet ju inte att du testat dig och är ren. Kan ju vara någon som själv inte testat sig på flera år och därmed inte vet när hon dragit på sig klamydian och därmed måste uppge även dig. Inget konstigt, men såklart lite känsligt när man är i en relation. Men förklara för din fru just detta, är inget att haka upp sig på.
  • Anonym (Lisa)

    Jag fick uppge de jag hade haft sex med under de senast 2-3 åren typ samt välja om jag ville underrätta personen själv eller om sjukhuset skulle kontakta dem. Det rörde sig väl om 5 -6 personer och någon viste jag bara förnamnet på samt vilken stad jag trodde att han bodde i (träffades på Finlandsbåten, så han kan ju ha ljugit om både namn och stad). Så i såna fall får de väl leka lite detektiv om de vill hitta personen i fråga så är väl inte helt omöjligt att de kan hitta fel person.

Svar på tråden Felaktigt anklagad för otrohet, klamydiatest.