• Amidina

Högkänslighet?

En till här. :) Högbegåvad och högkänslig, inte så kul som man skulle kunna tro alla gånger. ;P

• Amidina
    Anonym (Sara) skrev 2017-11-26 22:25:40 följande:

Jag är också högkänslig. Har funderat på en sak senaste dagarna. Hur klarar ni andra högkänsliga av att vara i förhållande, jag menar hur får ni er egentid? Känns som att jag skulle behöva va ihop med nån som reser mycket i tjänsten för att stå ut i en relation.

Jag har märkt att det beror enormt mycket på partnern. Mina ex har jag behövt extremt mycket egentid från, min make inte så mycket. Jag pendlar långt till och från jobb, och de timmarna varje dag blir rätt lagom för mig. 
    Jag är dock lite rädd för den dagen vi lyckas få barn, men tänker att det får lösa sig då med hjälp av make, mina föräldrar, och svärföräldrar. 

Med mina ex så hade vi alltid ett större boende där jag kunde gå ifrån dem till ett annat rum. Jag spelade också mycket datorspel där jag kunde sätta mig i ett rum, sätta på hörlurar, och få vara ifred.
  • Amidina
    Anonym (TS) skrev 2017-11-26 22:16:50 följande:

Vad roligt med svar så snabbt. Tack!

Jag vet egentligen inte vad jag är ute efter. Jag har läst på en del, gjort ett självtest med frågor av Elaine Aron och jag tror att det här är jag. Men kan man veta säkert? Vet ju att det inte är en sjukdom som går att diagnostisera, men finns det något sätt mer än att "känna igen sig"?

Det är ju egentligen bara att läsa på om det. :) Ifall du checkar av på väldigt mycket, om inte allt, och det inte kan förklaras på annat sätt med tex sjukdom eller psykisk tidigare påverkan, så är du troligen högkänslig.
    Det finns en del forum på nätet och på Facebook där man kan prata med människor som säger sig tillhöra den här skaran. 
Svar på tråden Högkänslighet?