Anonym (TS) skrev 2017-11-27 19:49:34 följande:
Förhoppningen är väl att komma till en sån inställning, eller i närheten av den iallafall, nu när jag faktiskt vet om detta och kan sätta mig in i det. Tidigare har jag bara fått höra att jag är annorlunda, lat och tråkig när jag inte har orkat samma takt som mina bekanta, överkänslig när jag ger uttryck för mina starka och skiftande känslor, att det är onödigt att älta och "bara att tänka på annat" när jag fastnar i mina grubblerier. Efter 20+ år av detta börjar man (tyvärr) lyssna på dem. Men jag hoppas ta mig ur det tankemönstret så småningom:)
Ja det är jättebra! Om du vill ha ett konkret tips från mig så tycker jag att du ska börja med fysiska aktiviteter. Det behöver inte vara gym eller något jättetungt, utan det går bra med att ta promenader i skogen eller göra några övningar hemma själv. Sen kan du spendera lite tid till att tänka, t.ex sätta igång någon lugn musik och koppla av och låta tankarna flöda. Det är jättenyttigt!
Jag har gjort det sedan ungefär ett år tillbaka och jag känner verkligen att jag orkar mer och mår mycket bättre.