• Cornelia7

    Hur många ska starta sitt "nya" liv på måndag?

    Undrar hur vanligt det är att folk kränger hejdlöst under helgen och sedan tänker
    att de ska börja nytt liv på måndag?

    Själv har jag ätit:
    2 burkar ben n jerrys 
    250 g mjölkchoklad
    1 delicatoboll
    7 lussebullar med fyllning
    5 julkolor

    Slå det om ni kan! Tänker ofta att jag ska sluta äta skräp och då passar jag på att trycka i mig på helgen eftersom det är sista gången och då måste jag ha ätit allt jag eventuellt skulle kunna få cravings på under veckan

  • Svar på tråden Hur många ska starta sitt "nya" liv på måndag?
  • Carambolan

    Tack! Du fick mig att tänka att min helg inte var såååå illa i alla fall så jag fortsätter som vanligt På min helgmeny fanns tre delicatobollar, chips, lite plockgodis och några pepparkakor.

  • Stårschan

    Jag tror att det är därför 5:2 funkar för mig. Två dagar i veckan klarar jag av att hålla mig till väldigt få kalorier och en jäkla massa vatten och kaffe, för då gör det liksom inget att jag svullar kanelbullar och godis de andra dagarna. För med handen på hjärtat så skulle jag ju i vanliga fall nog ha gjort det även de andra dagarna annars. Nu blir det ju åtminstone två dagar som jag äter mindre, och det visar sig på vågen.

  • Kurlie

    1 stor ask(400g) after eight

    Lilla paketet(4 bollar) Ferrero Rocher

    Ca 50 g Lindt 70% Excellence

    Några pepparkakor

    Hade ju inte varit så illa om jag inte ätit hela lådan after eight själv...

  • nernu

    Fråga till er som hetsäter. Ni har bara skrivit upp onyttigheter. Äter ni någon riktig mat också eller är det bara det onyttiga ni har skrivit?

  • Kurlie
    nernu skrev 2018-01-16 15:48:19 följande:

    Fråga till er som hetsäter. Ni har bara skrivit upp onyttigheter. Äter ni någon riktig mat också eller är det bara det onyttiga ni har skrivit?


    Skulle inte kalla mitt frosseri hetsätning. Jag bara livsnjuter när det kommer till godsaker lite för mycket i perioder. Vanlig mat äter jag, oftast nyttig vegetarisk sådan.
  • nernu
    Kurlie skrev 2018-01-16 16:10:39 följande:

    Skulle inte kalla mitt frosseri hetsätning. Jag bara livsnjuter när det kommer till godsaker lite för mycket i perioder. Vanlig mat äter jag, oftast nyttig vegetarisk sådan.


    Ett helt paket after eight...

    När jag själv vräker i mig något sådant så har jag oftast inte ätit så mycket riktig mat som jag ska. Så jag är både hungrig och sugen vilket gör att jag trycker i mig mer än jag hade gjort om jag hade ätit en bra middag först.
  • Kurlie
    nernu skrev 2018-01-16 22:45:45 följande:

    Ett helt paket after eight...

    När jag själv vräker i mig något sådant så har jag oftast inte ätit så mycket riktig mat som jag ska. Så jag är både hungrig och sugen vilket gör att jag trycker i mig mer än jag hade gjort om jag hade ätit en bra middag först.


    På 3 dagar. Alltså fre-sön. Tror inte du förstår innebörden av hetsätning.
Svar på tråden Hur många ska starta sitt "nya" liv på måndag?