Att vara i en relation med en kille som har ADHD?!
Jag har sedan ett år varit tillsammans med en kille som har ADHD och känner att jag har så mycket frågor kring detta?! Till en början så var han superintresserad och smsade mycket, ville ses hela tiden och när vi väl träffades så var han jättemysig. Sedan kunde detta totalvända nästa vecka, han hörde inte av sig lika frekvent och kunde inte träffas osv. Det tog ungefär ett halvår innan vi blev ett par då han varje gång man tog upp det med honom inte visste hur han kände (om något överhuvudtaget), har svårt att prata om känslor osv.
Idag är vi ett par och det är verkligen en berg och dalbana. Allt handlar om hur hans dagsform är. Om han har en dålig dag så är allt skit, jobb, kompisar, lägenheten han bor i osv. Han vet återigen inte hur han känner om något inklusive vår relation. Det är som att han helt plötsligt vill göra slut (detta har hänt en gång) för att sedan ångra sig två dagar senare. Om han har en bra dag så så är han helt underbar, aldrig mött en person som kan visa så mycket kärlek. Han planerar vår framtid, hur han vill leva ihop med mig, att jag gör honom trygg och lugn osv för att nästa dag tvärvända igen. Humörsvängningarna blir ofta mer påtagliga när han har druckit alkohol och är bakis (ofta i uppåt 3-4 dagar) eller om han är stressad över jobb osv.
Jag känner att jag inte mår 100% bra i denna relationen för jag kan inte vakna upp varje morgon och veta om min pojkvän älskar mig eller inte. Problemet är att jag är så fruktansvärt kär i honom och ser det nästan som en omöjlighet att lämna honom trots att det kanske är det ända alternativet.
Skriv gärna om era egna erfarenheter av att leva i en relation med en person som har ADHD, hur man hanterar situationen?