Anonym (Lina) skrev 2018-07-27 15:26:31 följande:
Ok förstår hur du känner :( vad hittade dom för orsak? hur långt har ni kommit i er ivf-behandling? Har ni fått betala det själva? Funderar på ivf också pga att inget händer,...är det en jobbig process tycker du? Vi har ett barn som är fyra år och det va inga konstigheter att bli gravid då, tog bara några månader...Suck alltså...
Det visade sig att jag haft en ?tyst? äggledarinflammation
Som resulterade i säcktuba. Vilket innebar att min ena äggledare blev som en cysta med noll funktion. Den andra äggledaren visade sig även den vara skadad så man tog bort båda för att ha bäst chanser via IVF. De enda symptomen jag haft har varit lite smärta å ländrygg och att jag haft lite molande värk runt äggstock och ner i ljumsken. Har misstänkt att jag haft en cysta men på ultraljud har allt sett fint ut. Men i våras så hittade dem felet och jag blev opererad. Så IVF är våra ända chanser.
Började med sprutor den 19 juli, tog de sista idag och äggplock på måndag. Så bara att hoppas på det bästa. Vi får betala själva då vi har ett barn sedan tidigare. För mig har processen bara varit positiv då jag känner att jag har lite mer kontroll över situationen. Har mått så extremt dåligt att månad efter månad undra prickade vi in rätt? Fick vi till det tillräckligt många gånger eller på rätt sätt. Blev ju helt förstörd när mensen kom varje månad. Men nu känner jag att jag kan slappna av mer. Går det inte så har vi ändå gjort allt vi kunnat med de bästa förutsättningarna... Hur tyckte din läkare att ni skulle gå vidare efter utredningen?