• FjällFlickan

Vad var era gravid symtom INNAN ni plussade?

Hej! Jag fick diagnosen PCOS i somras och har typ aldrig haft mens och aldrig haft ägglossning. För en vecka sedan tog jag ett ägglossningstest som visade positivt! Jag och min partner hade sex. Efter detta har jag haft smärtor från och till, en liten blödning för några dagar sedan. Nu spänner det väldigt i nedre delen av magen. Kan det skett ett smärre mirakel? Kan jag vara gravid? Vad va era symtom innan ni plussade och hur lång tid efter ägglossning plussade ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad var era gravid symtom INNAN ni plussade?
  • Mortiscia80

Redan första veckan som gravid hade jag symptom, liknande det du beskriver. Magen var mycket mer rörlig, gaser osv.

• EpicNurse

Klart att du kan ha blivit gravid. Men smärtan du känt beror omöjligt på graviditet eftersom det är för tidigt för det i så fall. Det är mest sannolikt ägglossningen som orsakar det du känner.

Ta ett test om en vecka!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Calliope

Första graviditeten kände jag inget alls innan BIM utan det kändes som mensen skulle komma när som helst. Symtomen kom i v.6-7 och då hade jag ömma bröst och lite lätt illamående.

Andra gången hade jag kraftig molvärk, ömma bröst, en äcklig metall/blodsmak i munnen och yrsel innan BIM. Jag fick tydligt plus på stickan ett par dagar innan beräknad mens. Var gravid med tvillingar och hade mer symtom genom hela graviditeten.

• Jsv17

Absolut ingenting, förutom lite molvärk precis runt där jag plussade, vilket jag ju tolkade som mensvärk. Var det något jag reagerade på så var det att mina vanliga pms/mens symptom uteblev, jag plussade ganska svagt några dagar efter bim.

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Orangebeans

Första - Illamående, halsbränna/sura uppstötningar, ömma bröst, "mensvärk" (kändes som mensen skulle komma när som helst, hade även den blöta känslan som blir innan mens), blödande tandkött, lite vattniga flytningar, väldigt sugen på nötkött, liten droppe rosaröd flytning när det precis fäst. Visste inte jag var gravid så vet inte när jag skulle fått plus. Testade på vad jag nu i efterhand vet var 16 dagar efter äl och fick väldigt starkt positivt.

Andra och tredje - Hade inte lika mycket symptom. Bara ömma bröst, massa vattniga flytningar (särskilt med andra) och genomsvettig (blöt) när jag vaknade på mornarna (särskilt med andra också). Båda dessa slutade i tidigt missfall. Med andra plussade jag svagt men tydligt 10 dagar efter äl och med tredje plussade jag svagt men tydligt 9 dagar efter äl.

• princess77

Jag har haft väldigt ömma bröst varje gång jag har fått ett pluss.Annars bara "mensvärk".

• tomten12

Inga alls. Möjligtvis lite lite lite lite mer flytningar. Men sedan kom molvärken dagen efter plusset. Sedan dröjde det till v 8 innan allt jobbigt drog igång.

• gröna L

Första graviditeten testade jag för att jag var så jäkla gråtmild och brösten var ömma! Det var nog 3 veckor efter ägglossning eller så, så inte så tidigt

Andra graviditeten testade jag på grund av utebliven mens.

Tredje graviditeten (första riktigt avsiktliga!) kände jag väl en aning mensvärk innan jag testade positivt på äl+9-10.

• FjällFlickan

Tack för alla svar! Är det någon som vet när man får någon typ av utslag på stickan (alltså inte fullrött utan kanske ett mindre synligt streck)? Vill så gärna testa så fort som möjligt. Eftersom att min mens har varit som den varit har jag liksom inget mensdatum. Så hur lång tid efter ÄL kan man börja testa liksom?

• Jsv17
    FjällFlickan skrev 2017-12-01 23:51:04 följande:

Tack för alla svar! Är det någon som vet när man får någon typ av utslag på stickan (alltså inte fullrött utan kanske ett mindre synligt streck)? Vill så gärna testa så fort som möjligt. Eftersom att min mens har varit som den varit har jag liksom inget mensdatum. Så hur lång tid efter ÄL kan man börja testa liksom?

Jag plussade ju sent, men det verkar som de flesta här inne kan få ngt typ av streck nån gång mellan ÄL+9 och ÄL+11. Så ÄL+9 kan man ji börja med vetskapen om att det inte är säkert att man kan se något, och att kemiska graviditeter är väldigt vanliga så ibland får man svaga streck som sedan aldrig blir nånting av. Jag tyckte blanka test var så frustrerande när vi försökte så jag slutade testa innan bim, och testade tidigast bim och framåt, vilket borde bli ÄL+14 då om man inte vet när bim är, men det där gör man ju som man känner
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Misszandra

Är gravid med mitt andra barn just nu. Jag hade väldigt starka symtom denna gången. Jag hade en stickande smärta i brösten, stickande smärta i magen samt humörsvängningar från helvetet. Dessa symtom fick jag direkt vid ägglossning, jag trodde jag inbillande mig för det kändes omöjligt att få symtom så direkt. Någon annan som haft så starkt direkt vid ägglossning? Minns att jag tänkte många gånger, om jag inte är gravid håller jag på att bli galen, just för humörsvängningarna.

Jag har också väldigt konstig mens, sen jag födde min son för 16 månader sen har jag haft mens 2 gånger. Och inte haft det på över 3 månader men märkte att jag hade ägglossning, och vet därför när bebis blev till.

Svar på tråden Vad var era gravid symtom INNAN ni plussade?