Inlägg från: kottelin |Visa alla inlägg
  • kottelin

Får ej ta med 4-månaders bebis på svågersbröllop

Brudparets regler följer man eller så stannar man hemma.
    Inte svårare än så.

Ja, typ så...
  • kottelin
    viseversa skrev 2017-12-01 16:46:52 följande:

Hade aldrig gått med på att lämna bort en sån liten bebis till någon jag inte ens känner. Och som dessutom ammar. Hade tackat nej helt till bröllopet. Och hade förväntat mig att min man/sambo gör det samma.

Varför tycker du att sambon/mannen skulle avstå sin brors bröllop för att du inte vill/kan följa med?
    Ja, typ så...
  • kottelin

För mig är barnfritt lika med barnfritt och det gäller alla barn, oavsett släktskap.

Anledningen är (för mig) solklar, ungar har en förmåga att störa på olika sätt. Brudparet vill undvika just detta och få ett minnesvärt bröllop.

Angående festen så kan anledningen mycket väl vara att det kommer serveras alkoholhaltiga drycker. Senast jag var på bröllop höll festen på långt in på natten och nog hade några gäster konsumerat aningens mycket av den varan.
    Det kan också vara en anledning att det inte ska störas under eventuella tal, att det ska vara "ordning på torpet" helt enkelt.

I ts fall hade jag antingen stannat hemma och låtit mannen åka själv, skulle aldrig kräva att han skulle missa sin brors bröllop!
    Alternativet vore att fråga mormor och/eller morfar om barnvakt under själva vigseln och kanske någon timme under festen. Om boende till dem går att ordna i den absoluta närheten.

Att fiska efter undantag tycker jag är fulspel och det kommer inte att uppskattas av andra gäster som ordnat med barnvakt.

Ja, typ så...
  • kottelin

Egentligen är hela diskussionen meningslös då brudparet har sagt ifrån angående detta.
    De vill inte ha några barn på sitt bröllop och det ska accepteras.

Annars får man räkna med att stå där utanför, ovälkommen.
    Hårt?
    Nej, helt enligt de uppsatta reglerna.

Ja, typ så...
Svar på tråden Får ej ta med 4-månaders bebis på svågersbröllop