Inlägg från: dagg88 |Visa alla inlägg
  • dagg88

Får ej ta med 4-månaders bebis på svågersbröllop

Tycker ni ska stanna hemma, förstår precis hur du känner och med all rätt.

Vad säger din man om detta?

• dagg88
    Mittiprick skrev 2017-12-03 20:35:55 följande:

Tycker det är riktigt anmärkningsvärt att så många tycker det är självklart att kvinnan alltid är den som ensam ska avstå bröllopet, oavsett ammande barn eller ej. Lever ni på stenåldern eller? SÅ mycket som mammorna redan får avstå pga graviditet, tiden efter förlossning och sedan spädbarn.

Tycker inte det är mer än rätt att båda föräldrarna antas avstå om man har ammande barn som ej är välkomna. Är mamman sedan ok med att ensam avstå är det såklart toppen. Men hon ska inte förväntas att stanna hemma själv med bebisen bland kräk och bajs medan pappan går och festar loss, bara för att hon ammar.

Håller med till fullo!
  • dagg88
    BossHoss skrev 2017-12-04 08:56:27 följande:

PÅ vårt bröllop så var barn ej välkommna ammande eller ej, barnen dör inte utan sina föräldrar i några timmar

Fast det här barnet kommer ju vara 4 MÅNADER.
  • dagg88
    BossHoss skrev 2017-12-04 13:03:49 följande:

Ja? OCH?

Man lämnar inte bort en ammande 4 månaders.

Tycker lösningen är bra, ts stannar hemma med bebis eller att alla stannar hemma. Ett bröllop är ju inte så speciellt ändå, förutom för de som gifter sig och om man står brudparet riiiiktigt nära :) men skulle man vara riktigt nära så skulle nog inte problemen finnas. Plus att ett bröllop är aldrig viktigare än sina barn.
  • dagg88
    BossHoss skrev 2017-12-04 13:18:13 följande:

Varför gör man inte det? Vad skulle hända?

För att bebisen är viktigare än ett bröllop.
  • dagg88
    BossHoss skrev 2017-12-04 14:07:26 följande:

Fast deras bröllop är nog viktigare för dem än att en gäst skall få som denne vill på deras dag. Förstår dem om de inte vill ha ett skrikande barn på sin vigsel, precis som vi inte ville och därav slapp.

Precis och likadant är det för de flesta föräldrar. Att deras barn är viktigare än ett bröllop
  • dagg88
    BossHoss skrev 2017-12-04 14:23:52 följande:

Ja det är väl klart

vårat barn är viktigare än bröllop, läkarbesök samt biobesök.

Men ändå har det överlevt och mår fantasktiskt bra och ligger före i utveckling osv fastän vi vart ifrån det några timmar ibland av olika orsaker.

Då är vi överrens. Ts barn är viktigare och föräldrarna ska inte lämna bort barnet för deras skull. Sen att vissa lämnar bort barn hur som helst är upp till dem
  • dagg88
    EmberEyes skrev 2017-12-04 14:50:17 följande:

Att hålla på och gnälla som en bortskämd snorunge på ett forum för att brudparet inte vill ha barn oavsett ålder på sitt bröllop är ju bara korkat. TS och sambon är inbjudna, de är båda insatta i vilka "regler" som gäller, och får välja att acceptera eller avstå inbjudan.

Den normala bebisen kommer garanterat inte vare sig dö, bli skadad, eller få men för livet, eller fara minsta lilla illa på något sätt, av att inte sitta fastlimmad vid tutten den stunden. Om just denna 4-månaders bebis är så skör att den inte kan vara ifrån mamman eller pappan ett par timmar en liten gång, så finns det en betydligt mer omfattande problematik än ett barnfritt bröllop, och då skulle jag nog rekommendera att prata med sjukvården och inte familjeliv....

Precis och vill ts avstå inbjudan är det helt korrekt.

Mm du menar att man ska lita på främlingar med sin 4 månaders? Många vill inte lämna ifrån sig ett så litet barn och det är förståligt.
  • dagg88
    Physalis skrev 2017-12-04 13:43:53 följande:

Det är inte förbjudet men många föräldrar har högre ambitioner än att barnet inte dör.

Varför låta barnet vara otryggt, skrika och vara hungrig i ett par timmar när det inte är absolut nödvändigt?

Bra skrivet!
  • dagg88
    bdgrunewald skrev 2017-12-06 08:43:09 följande:

Tack, jag håller helt med. Bröllopet är ca 9h bort dörr till dörr. De jämför oss med de två andra bebisarna vars morföräldrar endast ska köra 30 min till bröllopet för att vara barnvakter. Vi har av olika skäl ingen möjlighet till en barnvakt barnet litar på från Sverige som kan följa med till bröllop tillsammans med alla inhyrda, lokala nannies. Brudparet är nog ok om att jag inte kommer, men svärmor försöker belägga skuldkänslor över att 1) jag som mamma inte skippar vigsel och middag för att vara barnvakt så de får träffa barnet före/efter 2) att vi inte lämnar bort vårt barn till en okänd främling. Vi har sagt att jag stannar kvar i Sverige med barnet så min man kan gå, men detta har inte accepterats och ej heller har brudparet ändrat sig utan nu tjatar de om vi bör hyra in barnvakt. Jag och min man har gett upp och tänker vi skjuter upp den här diskussionen med dem tills efter vår bebis har fötts. 

Men vad okänsligt av dem! Du och din man har ju diskuterat fram en lösning som passar er! Personligen skulle jag aldrig lämna min bebis till en okänd person! Troligast skulle du inte slappna av då heller.. en del vill ju inte ha barnvakt förens barnet är över 1 år. Det är svårt att veta innan barnet kommit så det låter klokt att lägga diskussionen på is. Och som sagt, vill man ha barnfritt bröllopp så får man räkna med att alla inte kommer.
  • dagg88
    Lowika skrev 2017-12-06 12:32:16 följande:

Vad är problemet med morochfarföräldrarna? De kan väl visst följa med och barnvakta. Kyrkan (om det är det?) är öppen för alla. Tillochmed okända faktiskt.

När svägerskan gifte sig i somras var mina föräldrar med på vigseln också. De har ju för guds skull firat jul ihop till och med. Men sedan tog de våra barn (och brudparets hund) under kvällen då festen varken var lämpad för barn eller de ville ha barn där.

Dock fick ammande bebisar (Som vår 3a) faktiskt vara med.

Så du menar att de ska släpa med sig morföräldrar 90 mil för deras skull? Helt galet i mina ögon! Och maken kommer ju åka, så varför utsätta en 4 månaders för en redan, de har det bättre hemma!

Mm precis, ammande bebisar fick vara med.... stor skillnad...
  • dagg88
    Lowika skrev 2017-12-06 16:22:52 följande:

Hade inte kommit så långt i tråden. För oss är Norge 2 timmar bort. Och för övrigt var bröllopet vi var på i somras 4 timmar bort. Fast i Sverige. Om en landsgräns har betydelse.

Nej har ingen betydelse (vilket jag aldrig skrivit om). Men 9 h är länge för en 4 månaders i bil och för en barnvakt de inte inte vill ha (eftersom att de inte vill lämna ifrån sig bebisen).

Bröllop ska vara mysigt och kul, och det skulle inte bli kul för ts.
  • dagg88
    vetlanda skrev 2017-12-08 01:25:28 följande:

Ja alldeles för långt för stackars bebis rygg!!

Håller med till fullo!
Svar på tråden Får ej ta med 4-månaders bebis på svågersbröllop