Inlägg från: EmberEyes |Visa alla inlägg
  • EmberEyes

Får ej ta med 4-månaders bebis på svågersbröllop

Att hålla på och gnälla som en bortskämd snorunge på ett forum för att brudparet inte vill ha barn oavsett ålder på sitt bröllop är ju bara korkat. TS och sambon är inbjudna, de är båda insatta i vilka "regler" som gäller, och får välja att acceptera eller avstå inbjudan.

Den normala bebisen kommer garanterat inte vare sig dö, bli skadad, eller få men för livet, eller fara minsta lilla illa på något sätt, av att inte sitta fastlimmad vid tutten den stunden. Om just denna 4-månaders bebis är så skör att den inte kan vara ifrån mamman eller pappan ett par timmar en liten gång, så finns det en betydligt mer omfattande problematik än ett barnfritt bröllop, och då skulle jag nog rekommendera att prata med sjukvården och inte familjeliv....

• EmberEyes
    möjligt skrev 2017-12-04 15:10:53 följande:
    Och argumentet att barnet överlever känns ju också klockrent. Är det nivån vi lägger omvårdnaden av bebis på så kan man ju lämna den med den okända barnvakten nån vecka, överleva gör den säkert.

Försök läsa hela meningen....
    EmberEyes skrev 2017-12-04 14:50:17 följande:

Den normala bebisen kommer garanterat inte vare sig dö, bli skadad, eller få men för livet, eller fara minsta lilla illa på något sätt, av att inte sitta fastlimmad vid tutten den stunden.

Var drar vi gränsen förresten? En 4 veckors?
    Till och med en nyfödd bebis klarar av några timmar utan mammans famn utan att ta skada av det...
    Känns det också som att man ska kontakta sjukvården om man inte vill lämna den till främlingar?
    Jag vet att jag är tjatig, men försök att läsa vad jag faktiskt skriver...

Om just denna 4-månaders bebis är så skör att den inte kan vara ifrån mamman eller pappan ett par timmar en liten gång, så finns det en betydligt mer omfattande problematik än ett barnfritt bröllop, och då skulle jag nog rekommendera att prata med sjukvården och inte familjeliv....

Att barn generellt inte är önskade på en formell tillställnjng är ju inte svårt att förstå. Barn är sällan lämpade för att sitta stilla och tysta i timmar utan vill springa runt och leka och låta men en 4 månaders bebis gör i princip inte mer än äter, sover och sitter i förälderns famn.

En 4-månaders kan mycket väl spendera många timmar åt att skrika också. Och kräkas. Även om bebisen inte tar uppmärksamhet på ett negativt sätt så tar den fortfarande uppmärksamhet från brudparet.
  • EmberEyes

Men snälla du! Läs vad jag skriver.

möjligt skrev 2017-12-04 16:55:41 följande:

Att hålla på och gnälla som en bortskämd snorunge på ett forum för att brudparet inte vill ha barn oavsett ålder på sitt bröllop är ju bara korkat. TS och sambon är inbjudna, de är båda insatta i vilka "regler" som gäller, och får välja att acceptera eller avstå inbjudan.

Den normala bebisen kommer garanterat inte vare sig dö, bli skadad, eller få men för livet, eller fara minsta lilla illa på något sätt, av att inte sitta fastlimmad vid tutten den stunden. Om just denna 4-månaders bebis är så skör att den inte kan vara ifrån mamman eller pappan ett par timmar en liten gång, så finns det en betydligt mer omfattande problematik än ett barnfritt bröllop, och då skulle jag nog rekommendera att prata med sjukvården och inte familjeliv....

EmberEyes skrev 2017-12-04 15:38:32 följande:

Försök läsa hela meningen....möjligt skrev 2017-12-04 15:10:53 följande:Till och med en nyfödd bebis klarar av några timmar utan mammans famn utan att ta skada av det...Jag vet att jag är tjatig, men försök att läsa vad jag faktiskt skriver...En 4-månaders kan mycket väl spendera många timmar åt att skrika också. Och kräkas. Även om bebisen inte tar uppmärksamhet på ett negativt sätt så tar den fortfarande uppmärksamhet från brudparet.

Jo jag läste. Du tycker att en random bebis inte far ?minsta lilla illa? av att bli bortlämnad till en total främling i en fem sex timmar. En hel del ?normala? bebisar som du väljer att kalla det skulle definitivt ha problem med det. Hur definierar du fara minsta lilla illa?
    Jag skriver att om en bebis är såpass skör att den far illa av att vara utan sin mamma eller pappa i ett par timmar utan tar fysisk eller psykisk skada så är det läge att kontakta sjukvården. Det handlar inte om ålder, det handlar om att ett såpass skört barn behöver annat stöd och andra resurser än vad ett diskussionsforum kan ge.

Jag skriver inte heller att bebisen ska lämnas i 5-6 timmar hos en random främling. Jag skriver att en bebis klarar av att inte sitta fast i mammas tutte i ett par timmar. Som jag förstår det så är bebisen inte ens född ännu (bröllopet ska enl TS vara i sommar), så det finns säkert 6 månader att hitta (läs skapa en relation med om en befintlig sådan inte ännu existerar) en 'icke-random' person att barnvakta om TS är intresserad av att gå på bröllopet.

Försök läsa hela meningen....möjligt skrev 2017-12-04 15:10:53 följande:Till och med en nyfödd bebis klarar av några timmar utan mammans famn utan att ta skada av det...Jag vet att jag är tjatig, men försök att läsa vad jag faktiskt skriver...En 4-månaders kan mycket väl spendera många timmar åt att skrika också. Och kräkas. Även om bebisen inte tar uppmärksamhet på ett negativt sätt så tar den fortfarande uppmärksamhet från brudparet.

Den förut så vanliga metoden att bara låta bebisen skrika istället för att ta upp den skadar väl inte heller bebisen då?
    Var har jag skrivit att jag inte anser att ett barn ska få den omvårdnad det behöver? Min poäng är att det finns mer än en människa i detta universum som kan ge ett barn omvårdnad.

Fast om en bebis skriker så går man ju uppenbarligen ut med den. Och har man en bebis som skriker konstant stannar man ju hemma med den. Där hamnar man ju i etikett genren sunt förnuft, precis som att man inte blir aspackad och spyr på bruden eller pratar i telefon under cermonin och talen
    Och nej, det är inte självklart för många föräldrar att deras bebisar är ett störande element och behöver lämna rummet när de skriker (eller på annat sätt förflyttar fokus från brudparet).
Svar på tråden Får ej ta med 4-månaders bebis på svågersbröllop