möjligt skrev 2017-12-04 15:10:53 följande:
Och argumentet att barnet överlever känns ju också klockrent. Är det nivån vi lägger omvårdnaden av bebis på så kan man ju lämna den med den okända barnvakten nån vecka, överleva gör den säkert.
Försök läsa hela meningen....
EmberEyes skrev 2017-12-04 14:50:17 följande:
Den normala bebisen kommer garanterat inte vare sig dö, bli skadad, eller få men för livet, eller fara minsta lilla illa på något sätt, av att inte sitta fastlimmad vid tutten den stunden.
Var drar vi gränsen förresten? En 4 veckors?
Till och med en nyfödd bebis klarar av några timmar utan mammans famn utan att ta skada av det...
Känns det också som att man ska kontakta sjukvården om man inte vill lämna den till främlingar?
Jag vet att jag är tjatig, men försök att läsa vad jag faktiskt skriver...
EmberEyes skrev 2017-12-04 14:50:17 följande:
Om just denna 4-månaders bebis är så skör att den inte kan vara ifrån mamman eller pappan ett par timmar en liten gång, så finns det en betydligt mer omfattande problematik än ett barnfritt bröllop, och då skulle jag nog rekommendera att prata med sjukvården och inte familjeliv....
Att barn generellt inte är önskade på en formell tillställnjng är ju inte svårt att förstå. Barn är sällan lämpade för att sitta stilla och tysta i timmar utan vill springa runt och leka och låta men en 4 månaders bebis gör i princip inte mer än äter, sover och sitter i förälderns famn.
En 4-månaders kan mycket väl spendera många timmar åt att skrika också. Och kräkas. Även om bebisen inte tar uppmärksamhet på ett negativt sätt så tar den fortfarande uppmärksamhet från brudparet.