• Liwslust

Namn som blev över (dina ofödda barn)

Vi har fått 3 barn och den sista blev en pojke. Hade den sista blivit en flicka hade hon hetat Lovis. Men nu blev det namnet över för vi ska inte ha några fler barn. På något sätt så finns ändå Lovis med oss som vårt lilla ofödda barn...

Jag undrar vilket/vilka namn som blivit över för er?

Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Svar på tråden Namn som blev över (dina ofödda barn)
  • Anonym (Pappa)

Grabben fick ingen lillasyster Ia

• Anonym (flyfa)

Det blev ingen Cornelia, Valter eller Sverre. Lite vemodigt.

• Kasperina

Dottern skulle ha hetat Linnea, men en kusin föddes två år före henne och fick det namnet, kändes för nära för att återanvända.
    Hade hon blivit en pojke hade hon fått heta Felix, det blev också över.

• elyse

En pojke hade fått heta Florian.

• fluu

Alltså hela min(låååånga)namnlista blev väl över, men mest är det väl ändå Henning som stått överst på listan var gång. Annars så är det så att jag tyvärr haft ett antal graviditeter som gått åt pipsvängen, men ett par av gångerna hann jag skapa band till den lilla människan i magen och hade en väldigt klar bild av vem det var där inne och jag hade namn som jag tänkte på dem som. Så på sätt och vis så känns det som att vi har en Sakarias, en Alvar och en Ernst utöver vår dotter.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Sara)

Har bara pojkar, så Alexandra blev över här...

Sista pojken blev dock en Alexander :) Lika fint det!

• Anonym (maja)

Nicolai har varit mitt favoritnamn sedan jag var liten, men vi fick sju flickor så ingen Nicolai inte. Jeremias, Josias och Hosea är också namn som jag gärna gett söner. Flicknamn känner jag inte att jag saknar, jag(vi) har ju trots allt fått använda sju fantastiskt vackra namn till sju fantastiskt vackra flickor.

Svar på tråden Namn som blev över (dina ofödda barn)