• Liwslust

Namn som blev över (dina ofödda barn)

Vi har fått 3 barn och den sista blev en pojke. Hade den sista blivit en flicka hade hon hetat Lovis. Men nu blev det namnet över för vi ska inte ha några fler barn. På något sätt så finns ändå Lovis med oss som vårt lilla ofödda barn...

Jag undrar vilket/vilka namn som blivit över för er?

Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Svar på tråden Namn som blev över (dina ofödda barn)
  • Liwslust
    Anonym (maja) skrev 2017-12-02 04:11:56 följande:

Nicolai har varit mitt favoritnamn sedan jag var liten, men vi fick sju flickor så ingen Nicolai inte. Jeremias, Josias och Hosea är också namn som jag gärna gett söner. Flicknamn känner jag inte att jag saknar, jag(vi) har ju trots allt fått använda sju fantastiskt vackra namn till sju fantastiskt vackra flickor.

Wow 7 flickor, det sägs ju att det föds något fler pojkar och det känns vanligare att familjer har 3 pojkar än 3 flickor. Det känns faktiskt lite imponerande och man undrar ju om det bara är slumpen eller om vissa är mer gjorda att föda ena könet ;)
    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (Wow)
    Queennr1 skrev 2017-12-01 18:40:38 följande:

Viola och Aina

Men... det där är ju min mormor och min farmors namn! Gud så lustigt!
  • fluu
    Anonym (maja) skrev 2017-12-02 04:11:56 följande:

Nicolai har varit mitt favoritnamn sedan jag var liten, men vi fick sju flickor så ingen Nicolai inte. Jeremias, Josias och Hosea är också namn som jag gärna gett söner. Flicknamn känner jag inte att jag saknar, jag(vi) har ju trots allt fått använda sju fantastiskt vackra namn till sju fantastiskt vackra flickor.

Underbara namn! Får man som namnnörd fråga vad dina flickor heter? Helt okej om du inte vill svara.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (maja)
    Liwslust skrev 2017-12-02 11:24:06 följande:

Wow 7 flickor, det sägs ju att det föds något fler pojkar och det känns vanligare att familjer har 3 pojkar än 3 flickor. Det känns faktiskt lite imponerande och man undrar ju om det bara är slumpen eller om vissa är mer gjorda att föda ena könet ;)

Jag har aldrig träffat någon annan med fler än fyra av samma kön.
  • Anonym (maja)
    fluu skrev 2017-12-02 16:11:12 följande:

Underbara namn! Får man som namnnörd fråga vad dina flickor heter? Helt okej om du inte vill svara.

De heter Aurora, Miriam, Esther, Natalia, Wilhelmina, Judith och Lilian
  • belletristik
    Anonym (maja) skrev 2017-12-02 23:15:37 följande:

De heter Aurora, Miriam, Esther, Natalia, Wilhelmina, Judith och Lilian

wow, vilka vackra namn !
  • Anonym (Majken)
    Liwslust skrev 2017-12-01 14:38:45 följande:

Vi har fått 3 barn och den sista blev en pojke. Hade den sista blivit en flicka hade hon hetat Lovis. Men nu blev det namnet över för vi ska inte ha några fler barn. På något sätt så finns ändå Lovis med oss som vårt lilla ofödda barn...

Jag undrar vilket/vilka namn som blivit över för er?

Rolig tråd :)

Har 2 underbara pojkar, men skulle gärna haft en liten Majken också :)
  • Anonym (Uh)

Ella var vårat arbetsnamn på drömmar och sedan graviditeten. Men ut kom en pojke:)

• Anonym (...)

Någon Noelle blir det nog inte för bara jag som tycker om namnet. Blev en Eris istället.

Svar på tråden Namn som blev över (dina ofödda barn)