Nästan flintskallig vid 30
Jag är en nästan 30- årig kvinna och halvt flintskallig, jag vet inte vad jag ska göra. Vi pratar inte om något lätt håravfall, ca 10-15 cm runt mittbenan och ner mot nacken är det så lite hår att man ser mer skalp än hår, mitt på huvudet är det nästan en kal fläck stor som en handflata (utan fingrar) Det går inte att kamma över, det ser okej ut om man ser mig i ögonhöjd eller är kortare än mig (då ser man inte den kala fläcken), som tur är, är jag rätt lång.
Jag började tappa hår för fem år sedan men det sista året har varit hemskt. Jag tappar inte lika mycket hår, men alla tappar ju runt 100 hårstrån per dag och inget av mitt växer ut igen.
Sedan 1-1 1/2 år tillbaka använder jag medel mot ärftligt håravfall, specialschampo för håravfall och äter priorin och B vitamin. Det hjälper inge vidare.
Jag har tagit prover och jag är inte sjuk på något vis, jag tar två mediciner som orsakar håravfall men det är svårt att veta om det här beror på det eller är ärftligt.
Har någon något tips på vad jag kan göra? (Förutom att skaffa en peruk) Går det att söka vård för en sådan här sak?