Inlägg från: Anonym (Md) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Md)

Kommer vi nånsin kunna träffas öppet?

Anonym (Elev) skrev 2017-12-02 20:36:59 följande:

Vad spelar min ålder för roll? Jag är iaf vuxen.

Det har betydelse hur gammal du är för att det påverkar hur "hårt" det kan bli när er relation kommer fram. Vet tre olika situationer där lärare och elev haft ihop det där de försökte spela det som att de fått ihop det först efter att eleven slutat på skolan, varav en av dessa hade en graviditet inblandad. Det har haft olika efterspel. Har dessutom själv haft ett förhållande med en lärare, så har lite insyn i hur man ser på det.

Om du ger lite mer information kan jag försöka ge ett svar utifrån de fall jag vet om. Hur gammal är du just nu? Hur gammal kommer du vara när ni tänkt gå ut med er realtion? Är han din undervisande lärare just nu, och isfall när kommer han sluta vara din lärare (även om du går kvar på skolan). Om han inte är din undervisande lärare, när var han det senast? Hur långt har du kvar på utbildningen? Vilken utbildningsnivå gäller det?
  • Anonym (Md)
    Anonym (Elev) skrev 2017-12-02 21:10:00 följande:

Aja ok, vill inte bli igenkänd, men ok.

Jag är 27 och han är 31. Han undervisar nu, sen i september.

Vi träffades i somras efter att ha pratat online i flera månader. Tappade kontakten i början av juli nån gång och så blev han min lärare i september och därefter föll jag för honom. Läser på komvux, ska ha honom i 1,5 år, men kan ju hoppa av och söka till en annan skola..

Då har han alltså inte hunnit betygsätta dig alls eller i bara någon enstaka kurs än så länge? Det bästa vore isåfall för dig att byta lärare inför kommande kurser, eller skola om det inte går. Han kan be en kollega sätta betyg på dig istället i kursen du har nu så har ni det på det torra på den delen. Har han redan satt betyg på dig i en kurs kan det bli aktuellt att en annan lärare tar del av vad du har gjort i kursen och bedöma om du fick ett rimligt betyg. Efter det är det helt fritt fram, ingen som kommer bry sig.
Svar på tråden Kommer vi nånsin kunna träffas öppet?