• cocopanda

Tidigt missfall, eller..? HJÄLP !

Är i slutet på vecka 4. Igår började det droppa färskt blod, kanske 10 droppar på hela dagen. Inte alls mycket. Har kännt mig gravid senaste dagarna med mensvärk/stickningar/huggningar/gråtmild/ömma bröst och liknande. Tog ett tidigt test imorse, 2-3 dagar innan bim. Fick svagt plus. Någon timme senare började det droppa lite igen. Samma sak, kanske 10 små droppar på hela dagen. Ut kom även en liten liten ljusröd slemklump på någon millimeter. Har haft som ilande känsla på höger sida av livmodern i två dagar, verkligen en obehaglig känsla! Denna försvann i samband med att klumpen kom ut. Har inga känningar alls av graviditet längre. Men känner heller ingen smärta från missfallet, om det nu är det. Känner ingenting alls längre, varken på gott eller ont.

Jag undrar om någon varit med om samma sak? Om det kan vara missfall trots att jag i princip knappt blöder alls? Någon annan som fått missfall i detta tidiga skede, och hur såg det ut för er?

Har fått missfall en gång tidigare för flera år sedan men då kom det ut 2 större mörkröda klumpar, kraftig mensblödning och stark smärta. Var runt vecka 6 då. Detta liknar inte alls det jag var med om då..

• Svar på tråden Tidigt missfall, eller..? HJÄLP !
  • Jsv17

Det är omöjligt att säga, och går ju heller inte att kolla med vul eller liknande i ett så tidigt skede. Men missfall runt bim brukar nog vara som en ganska vanlig mens, kanske lite kraftigare, då det inte hunnit utvecklats till något så mycket mer ännu. Å andra sidan så blödde jag lite kring bim i den här graviditeten och det var ju inte ett missfall och det gått bra hittills (v.40 bf på Torsdag ) så nu ska jag säga det värsta som finns, men det enda som går att göra just nu, avvakta ett par dagar se om blödningarna upphör och ta ett nytt graviditetstest, förstod det som att du använt ett testa tidigt, så ta ett vanligt och se om du får utslag på det. Så här tidigt brukar gravidhormonerna gå ur kroppen ganska fort om det är ett MF.

Håller tummarna att det går bra för dig <3

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Tidigt missfall, eller..? HJÄLP !