• Anonym (29åråförvirad)

29 år barnlös

jag är tilsamns med en man som är 33 år och har barn sen innan (3 stycken) och han sa till mig att han alltid kommer älska dera mamma. Jag har inget ont emot henne vi filar och kommer bra överens men just dem orden gjorde ont... för gör man det? det är mäktigt att få barn förstår jag så stort så jag som barnlös ej kan förstå men älskar man ngåb fortfarande så har man ju känslor kvar? Kan ni som har barn men är separerade få mig förstå dom orden... sen undrar jag även vad jag ska göra med ena sonen som ej gillar mig? Vi ska all flytta ihop snart och vet ej ens om fadern sagt att vi är ett par.... för de tror vi alla är venner.... och den ena sonen blir svartsjuk och är väldigt pappig jag krams aldrig eller pussas framför brnen men han vill ändå inte ha mig där... orolig för att bli sambos...

• Svar på tråden 29 år barnlös
  • Lena

Vi inte sambos innan ni pussas och kramas inför barnen.

• Jemp

Det beror på vad man menar med älskar. Att ha romantiska känslor kvar är ju såklart inte önskvärt. Däremot har jag ett ex som jag (trots inga gemensamma barn) nog alltid kommer älska på ett helt annat sätt.

Det låter ju jättekonstigt att flytta ihop innan barnen ens vet om förhållandet? Låt de vänja sig och vara med på noterna innan du flyttar.

• Carambolan

Jag hade verkligen dragit i bromsen där och inte flyttat ihop förrän det funkar med barnen.

• Anonym (29åråförvirad)

Träfat barnen i över 3 år... så det är inte snabbt så vis...

• Anonym (Sandra)

Varför vill du flytta ihop med honom och hans barn?Vill du ha egna barn?

• Kasperina

Jag skulle inte uttrycka mig så, men visst vill jag att mitt barns pappa ska ha det bra. Jag bryr mig om hur han mår, men jag skulle nog inte använda ordet älskar i det läget. Svårt att hitta rätt ord på svenska som har så få känsloord

• smulpaj01
    [quote=78243527][quote-nick]Anonym (29åråförvirad) skrev 2017-12-03 21:04:13 följande:

Men det är inget seriöst förhållande utan en kompisrelation som inte funkar med barnen. Flytta inte ihop!
  • Anonym (29åråförvirad)

Såklart det är seriöst förhållande vi har varit ihop i över 3 år

• Anonym (29åråförvirad)

Ja lite klumpigt uttryckt nanske men van har sagt det flera gånger blir ledsen för älskar för mig är djupt

• Anonym (29åråförvirad)

barnen vet om mig sånlart och träffat dem 3 är men saken hör till att jag bor i Malmö och han i Stockholm och planen är ayt flyta dit

• Anonym (älska)

Jag tänker att man kan älska ett ex som man älskar tex en förälder, ett syskon, en vän. Alltså inte romantisk kärlek, utan mer vänskaplig kärlek, en känsla av djup välvilja med den personen och det man haft tillsammans. 

Det förminskar ju inte på något sätt han känslor för dig.

• Pope Joan II
    Anonym (29åråförvirad) skrev 2017-12-03 21:04:13 följande:

Så på tre år har ni inte fått det att fungera med barnen - eller ett av dem - men ni tycker ändå att det är en bra idé att flytta ihop? Det låter inte som optimala förutsättningar för att ni alla ska få ett harmoniskt och lyckligt liv tillsammans.

Hur kommer det sig att ni/pappan inte vet hur ni/pappan ska hantera barnets känslor?
  • Mrs Moneybags

Som mamma med ett barn skulle jag personligen aldrig orka flytta ihop med någon annans TRE barn. No way. Särbo möjligtivis. Tre barn gör att barnen är i majoritet i hemmet och hemmet blir automatiskt barncentrerat (vilket är helt normalt när man har många barn). Fundera på om du verkligen vill leva familjeliv än, när du inte ens själv har något barn.

Detta att du inte ens vet om han har berättat för sin son att ni är ett par låter helt befängt. Kräv korten på bordet innan du flyttar från en stad till en annan. Gör dig inte av med din lägenhet vad du än gör.

Att han säger att han älskar sitt ex låter inte helt onormalt, men ganska tondövt. Han förstår nog inte hur det låter i dina öron. Det är klart att man kan känna kärlek till ett ex även om man vet att man inte är rätt för varandra. Det är ju hans barns mor.

Men jag skulle dra öronen åt mig om jag var du...

• Ess

Skulle aldrig ens överväga att säga upp bostad och jobb för att flytta ihop med någon som har TRE barn, fy fan!!

• Anonym (Lia)

Det är som någon skrev innan. Man älskar dem som en vän eller familjemedlem. Jag känner lika för pappan till mina barn. Och då är vi skilda sedan flera år och det var jag som lämnade honom. Hade absolut inga förälskelse-känslor kvar för honom då och har inga i dagsläget heller. Dock skulle jag nog inte uttrycka mig inför en eventuell ny partner så som din särbo sagt till dig, för det låter väldigt illa för någon som inte förstår vad man menar.

Tänker också att du bör fundera igenom huruvida du verkligen vill satsa på honom. Om det inte fungerar med hans barn efter 3 år. Det kommer knappast bli bättre när ni flyttar ihop. Vill du ha egna barn skulle jag nog råda dig att gå vidare i livet.

• Anonym (Tänk på Barnen!!)

Jag tror det bästa för alla är att familjen fortsätter vara familj.

Du kan få barn, kanske, med en man utan barn, barnen får båda sina föräldrar som det är menat att vara, mamman får vara med sina barn varje dag och fadern får det likaså och får leva med mamman till sina barn.

Barnen behöver båda sina föräldrar, varje dag, i en normal familj. Tro mig!

Så länge det inte är frågan om misshandel - så har man i första hand skyldigheter emot sina oskyldiga barn.

• Anonym (jj)

Jag har väldigt svårt att förstå varför man vill sticka en partner i ögonen med sådana påståenden. Det är en sak att han känner så men varför måste han berätta det? För som andra och du själv är inne på så beror det på vad man menar med älska och det blir ju meningslöst att ens säga något om vad man känner ifall man inte vidare beskriver vad man menar. Eftersom ni troligtvis har olika definitioner på ordet älska i det här fallet så blir det här bara något som sårar dig. Varför vill han säga något som sårar dig? Varför är det så viktigt att tala om för dig att han alltid kommer att älska henne? Det förstår inte jag och det kanske skulle vara en bra fråga att ställa till honom. För dig är älskar ett djupt ord och jag har svårt att tro att hans version av att han älskar henne lever upp till det djup som du avser. Att man har barn ihop har ingen betydelse för om man alltid kommer att älska någon. Att man har gått igenom mycket tillsammans tror jag har större betydelse. Om dom har lyckats bibehålla en stor respekt för varandra så tror jag att det ligger närmare hans version av att älska henne. 
    Jag tycker du ska prata ut med honom om det här innan ni flyttar ihop. 

Svar på tråden 29 år barnlös