Dotterns pappa(mitt X) köpte en hund till vår dotter utan min vetskap! Nu ska jag ta hand om den!
Dotterns pappa, tillika min före detta, har utan mitt godkännande gått och löpt en valp(Labrador) till vår dotter i födelsedagspresent. Då hennes pappa jobbar väldigt mycket utomlands runt om i världen, är det jag som har full vårdnad av dottern, vilket är okej för honom.
I fredags fyllde vår dotter 12 år, min före detta dyker upp med ett stort paket, inne i detta paket ligger en liten vit valp. När dottern öppnar paketet och ser hunden så blir hon helt till sig av glädje. Hon och kompisarna börjar leka med hunden och jag står helt paff och tappar hakan. Nu är det alltså jag som ska dras med den här hunden, medans han själv givetvis inte ska ha den mer än max några dagar i månaden. Efter kalaset tog jag ett snack med honom, avskilt från dottern, jag frågade vad fan han höll på med. Jag blev riktigt irriterad. Han förklarar då att han kommer stå för alla kostnader gällande hunden, men det är ändå jag som ska dras med den här nu.
Att lämna bort hunden eller sälja den är inget alternativ eftersom det skulle göra vår dotter ledsen och bedrövad.
Vad gör jag nu?