Inlägg från: Anonym (g) |Visa alla inlägg
  • Anonym (g)

Hudvård 11-åring, tips tack!

i den åldern har det väl mest med hormoner att göra, alltså kommer hudvård inte att hjälpa speciellt mycket mot orsaken. Men visst finns det.

Kanske bäst att ge en bra rengöring (anpassad för huden i ansiktet och hudtypen 11-åringen har) och sedan en lätt fuktkräm som inte täpper igen som 11-åringen kan ta på efteråt? 

Aco, samt andra märken på apoteket, har egentligen massvis med acneprodukter, men de allra flesta går ut på att torka ut finnarna. Men om du absolut vill försöka bli av med 11-åringens finnar så kanske det är något att prova, jag vet att många har köpt aco's acnelösning och gillar den.

• Anonym (g)

Clarisonic som nämns ovan är superbra för ordentlig rengöring av ansiktet, har också en som jag använder en gång varje dag, med borsthuvudet som är "sensitive", man ska inte trycka den mot huden utan bara låta den ligga emot och lugnt och fint flytta den över huden, om man trycker för hårt mot huden med apparaten finns risken att huden irriteras. Kanske är ganska självklart för de flesta, men kanske inte för en 11-åring.

Clarisonic är dock en ganska dyr pryl, jag tycker den är värd det, den håller ju länge, man köper bara ett nytt borsthuvud då och då, men jag vet inte om du tycker det är värt det för en 11-åring.

Svar på tråden Hudvård 11-åring, tips tack!