Hudvård 11-åring, tips tack!
Min snart 11-åring börjar få ganska mycket finnar och pluppar. Ska man låta det vara eller finns det nån bra, mild och verksam hudvård av något slag ni kan ge tips om för att rengöra huden?
Min snart 11-åring börjar få ganska mycket finnar och pluppar. Ska man låta det vara eller finns det nån bra, mild och verksam hudvård av något slag ni kan ge tips om för att rengöra huden?
Jo, men prepubertala eller tonårshormoner är väl det som ger upphov till finnar. Men med kombo oren hy och mycket händer i ansiktet tänker jag kan förvärra symtomen. Men tack så mycket för tips! Ska kolla ACO.
Min 9-åring har en del problem och har testat acos milda produkter utan resultat (vill ju vara försiktig när de är så unga). Men sedan testade vi bodyshops ansiktskräm honey & oat som absolut ger resultat. Har den en gång i veckan nu. Har läst också att hemmagjorda masker på havre ska vara bra.
Är det mycket acne så finns antibiotika.
Basiron funkar också mot mild acne.
Jag skulle testa Maria Åkerbergs produkter då dom är ekologiska och har inga konstiga kemikalier i sig!
Använder dom själv och är super nöjd!
Inte för oren hud just. Vet. Faktiskt inte vad den är tänkt att vara bra för. Jag fick den av min mamma första gången när jag var gravid och hade problem med både finnar och tur hud och den löste båda problemen
Det är ju inte en mirakellösning men nog ett bra komplement till annat.